Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 Review

jantjabo 24 mei 2011, laatste update op 24 mei 2011, 5.385 views

Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Pluspunten

• Heatsinks zien er wel chill uit
  • goedkoop

Minpunten

• heeft wat werk nodig om aan de gang te krijgen
  • slecht overklokbaar
  • past niet onder de meeste high end coolers

Stabiliteit Score: 3
Heb deze set bij mycom gehaald en deze meteen in mijn asus p8p67 moederbord gedaan.
Zoals verwacht paste deze niet onder mijn noctua nh-d14.
Heb de voorste van een centimeter opzij moeten hangen.Slechts 1 graden warmer met load dus aanvaardbaar ;).Dacht er nog over de cooler verticaal te installeren maar dan zou deze juist nog 1 cm breder worden.
Het rode lampje naast de MEMOK knop bleef branden en kreeg geen post.
MEMOK knopje ingedrukt om compatibiliteit te testen en failsafe-standaardinstellingen te testen: geen succes.
Na een cmos reset met jumper op mobo geen succes.
Daarna de batterij eruit gehaald en de jumpers nog een keer en toen kreeg ik wel een post en melding dat ik de setup moest doorlopen.

Alles op auto gelaten en windows ingegaan.werkt prima alleen nu heb ik het probleem dat mijn snelkoppelingen erg langzaam laden :(.
Windows prestatie index geeft 7.8(zelfde als mijn oude xms 3 geheugen dus niks speciaals..
later op xmp profiel gezet en geeft dan 1600 mhz aan en 9-9-9-24 en 2T(jammerlijk daar mijn xms 3 wel op 1T werkte automatisch.

overklokken boven de 1700 mhz gaat niet helaas met sandy bridge borden schijnbaar(ook al had ik dit gelezen hier en daar op internet heb k zelf geklooid).
op 1184 mhz kan je nog wel 8-8-8-24 stabiel eruit halen en op 1036 mhz CL7.

Beetje een tegenvaller dus.(Verwachte een beetje teveel denk ik ook voor die 80 euro :P)
Twijfelde tussen de gskill 2133 ripjaws en deze set,de prijs was de helft en werd aangeraden hier in een test maar wil je echt Snelheidswinst zal je toch echt voor een 2133 kit met strakkere timings moeten gaan.
Overigens voor het geld is het een prima setje>Verwacht geen wereld van verschil met standaard CL9 geheugenkits,daarvoor moet je echt bij de 2133 of CL7 kits zijn en ook dubbel zoveel voor betalen.

De prijs/prestatie verhouding is wat je verwacht

Heb jij ook een Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9?

Leuk dat iemand een review schrijft over een geheugen.
Lastig om daar uitgebreid iets van te maken, dus gebeurd het helaas niet zoveel.
Bravo ! alle geheugen info is welkom.
Maar overklok je voor de lol ? Met 8GB 1600MHz 7(8)7
Hier nog wat leesvoer van AnandTech
Keep up the good work !
Beetje een late reactie , maar beter te laat dan nooit toch.! Het past toch allemaal maat net aan , heb dan een sabertooth p67 b3 mobo en een scythe mugen 2 cooler maar draait als een tierelier..van zichzelf al overgeklokt met een intel 2600k i7 processor naar 3,8 Ghz..draait mooi en geen problemen voor de rest.
Hoi

Heb net gelezen helaas..ik heb een scythe 2 cooler ..zou geheugen passen denk je ?

Mvg mikey
Het is om precies te zijn scythe mugen 2.
ik zou de dimensies vergelijken met die van de noctua ,de noctua is best wel een beest en had ook niet verwacht dat het zou passen bij voorbaat ,op het moment is er ook een low profile editie van dit geheugen te verkrijgen zonder de lange heatsinks en zelfde prestaties voor zover ik weet ,is gemiddeld 2 euro goedkoper en scheelt in ieder geval een risico weer ;) : hieronder de link voor de pricewatch
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue

[Reactie gewijzigd door jantjabo op 11 januari 2012 00:22]

Ik heb dit geheugen in combinatie met een Scythe Mugen 2, past perfect :)
Ik heb ze hier op 1833mhz lopen zonder enige aanpassing (buiten de clockspeed dan), loopt geweldig, het enige probleem is dat mijn Phenom hoger niet toelaat, want ik ben er van overtuigt dat hij de 2133mhz haalt
Beetje late reactie maar wat voor timing en voltages heb je daar dan bij?