Nexus DoubleTwin Hard Disk Mounting Review

SwIngeR 24 mei 2011, laatste update op 24 mei 2011, 750 views

Nexus DoubleTwin Hard Disk Mounting

Pluspunten

• Mooi gelakt

Minpunten

• product kwaliteit in het algemeen

Kwaliteit Score: 1
The DoubleTwin van Nexus.
Wat kun je verwachten voor deze lage prijs: Ik betaalde 4,50
Niet veel en dat bleek maar weer nadat ik ongeveer 3 kwartier verder was en het product eindelijk in mijn kast had zitten met de 2 harde schijven....
Op het oog lijkt het een handige mount maar schijn bedriegt.
De plaatjes zijn mooi wit gelakt en er staat H.D.D. 1 en H.D.D. 2 op en heel klein Nexus.
Op elke plaat zitten 2 Rubberen spacers voorgemonteerd.
In de verpakking zit een zakje met schroefjes. Precies genoeg voor 2 harde schijven (12 stuks) en voor de rubberen spacers 4 stuks.
Dan denk je wat kan er mis zijn met zo'n product.

Je moet de 2 harde schijven die je wil plaatsen in een 5,25" bay eerst voorzien van de twee plaatjes met spacers. Let op dat de rubberen spacers wel goed voorgemonteerd zijn. Plaats met behulp van de bijgeleverde schroeven de plaatjes op de harde schijven. De schroeven leken wel van tin gemaakt en de schroefdraad bleek ook niet geheel overeen te komen met die van de harde schijven.
Dan moet je de 2 harde schijven inclusief plaatjes met spacers in je kast plaatsen.
Let op!! Hou je harde schijven diagonaal. Rubber en metaal glijd niet! Plop! Spacer er af!
Harde schijven weer uit de kast. schroeven weer los. De schroeven beginnen nu toch echt op het eind van hun leven te lopen.
Weer proberen! Diagonaal de kast in! Recht proberen te plaatsen op alle vier de spacers letten! Plop! Weer een los!
Uit de kast en weer de plaat van de harde schijf af.
In de rubberen spacer zit een vierkant plaatje waar het schroefje in gaat. Dit vierkante plaatje moet je met veel kapriolen weer in de spacer weten te krijgen. Succes!
Weer in de kast. Ik bespaar jullie mijn reactie nadat ik de 3e keer de spacer weer moest vast zetten.
De bijgeleverde schroeven voor de harde schijven waren onderhand versleten en uit frustratie mijn eigen voorraad geplunderd en zonder veel moeite 12 nieuwe schroeven geplaatst. Het bleek dus niet aan de schroefdraad van de harde schijven te liggen.
Eindelijk in de kast. De geleverde schroeven om de spacers aan de kast vast te zetten hebben hele kleine koppen en er zitten dus geen ringetjes bij. Als je ze hebt liggen monteer ze maar anders beschadig je je kast.
Let op! Deze mount gebruikt met 2 harde schijven meer dan 1 5,25'' bay!

Ik heb besloten om de overige 2 sets die ik had gekocht terug te brengen. Ik ga nu maar iets beters halen voor mijn LIAN LI kast. Iets wat het wel waard is: Lian Li EX-H34SB 4x SAS/SATA Hot Swap Mount Rack. Kan ik in ieder geval mijn harde schijven er makkelijk in/uithalen!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Heb jij ook een Nexus DoubleTwin Hard Disk Mounting?

Hmm, ik heb helemaal niks op dat ding aan te merken, zat zo in de Emko EM-111. Totaal geen problemen gehad.
Ik zoek alleen nog een manier om er een fan voor te hangen zodat er wat airflow is daar.

[Reactie gewijzigd door Raven op 24 mei 2011 15:51]