Specificaties 128GB 2.5" (SATA-300) @ 90/70MB/s - Bekijk alle specificaties

Corsair S128 128GB Review

B4Art 24 mei 2011, laatste update op 1 juni 2011, 778 views

Corsair S128 128GB

Pluspunten

• SATA

Minpunten

• Snelheid
  • 119 GB i.p.v. 128 GB.

Dacht laat ik maar de relatief goedkoopste SSD kopen. Minder dan 1 euro per Gb. Schijf is superlicht en ziet er degelijk uit. Ingebouwd en nu maar eens proberen. Via een Sata aansluiting verwacht ik toch een snel schijfje, maar helaas. Bij de eerste kopieeractie als test, start de snelheid op 19 Mb/s. Dat leek nog aardig maar zakte in naar 5 Mb/s? Waarom? Ook het maken van een Mirror lukte niet helemaal (vandaar compatibiliteit Slecht). De schijf werd wel omgezet naar mirror maar bleef vanaf de start broken? Geen duidelijk reden voor. Blijkbaar gedraagd de hardware zich niet zoals verwacht door Windows 7. Ook het herstellen leverde geen soula's.

Dan maar een een format gestart met controle (heeft eigenlijk geen enkele zin op een SSD, maar alle bits komen een keer aan de beurt ;-))
Duurt nu al meer dan een uur en staat op 40%. Dus naar verwachting 2,5 uur over 119 GB (Misleidend zoals gewoonlijk: 128 x 1000 x 1000 x 1000 = 119 Gb ipv echte 128 Gb)

128.000.000.000 / (3.600 x 2,5) = 1.422.222 bytes/seconde = 1.388 Kb/s = 1,3 MB/s. Belabbert dus.

De klant word weer een oor aangenaaid.

Ik denk dat ik deze toch maar terug stuur want dit is huilen met de pet. :9~

Heb jij ook een Corsair S128 128GB?

Ik heb het idee dat jij het één en ander niet goed hebt ingesteld. Misschien handig om hier te kijken?
Had deze inderdaad ook al gezien in de pricewatch maar als ik me niet vergis is het er een van de eerste generatie, die bokken zodra je ze een tikkie te zwaar belast en zijn er de oorzaak van dat SSD's in eerste instantie een slechte naam kregen.
dat de grootte/ruimte die overblijft kleiner is dan de geadverteerde GB's is geen nadeel, dat heet marketing..

[Reactie gewijzigd door SAiN ONeZ op 24 mei 2011 14:39]