Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Microsoft Wireless Mobile Mouse 6000 Review

Jorco 8 juni 2011, 751 views

Microsoft Wireless Mobile Mouse 6000

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Bereik
  • Scrollwiel werkt niet altijd als je deze gebruikt om te klikken.

Ik heb besloten mijn muis met draad te vervangen door een muis zonder draad. Na enkele dagen deze nieuwe muis gebruikt te hebben vond ik het tijd voor een korte maar duidelijke review, daar ik dit ook altijd van andere Tweakers kan waarderen.

Allereerst is de muis qua afmetingen kleiner dan ik had verwacht, maar wel nog acceptabel om te gebruiken.
De muis voelt zeer degelijk aan en kan denk ik ook wel tegen een stootje.

De 2 toetsen aan de zijkant zijn ook klein, maar zijn precies zo geplaatst dat het indrukken van deze toetsen geen enkel probleem zal zijn.
Het is mij verder opgevallen dat als het scroll-wiel wordt gebruikt om te klikken, dat deze lang niet altijd goed reageert.

Qua design ziet de muis er mooi uit. Helemaal in glimmend zwart en zilver. Volgens de foto hierboven lijkt het alsof het blauwe lampje heel goed te zien is, maar dit is (helaas) niet het geval. Sterker nog, je ziet er niets van.

Punt van kritiek is het bereik. De ontvanger is ingestoken aan de voorzijde van mijn pc en als er niets tussenzit is een bereik tot 3 meter goed te doen (grotere afstand nog niet getest). Als er echter al iets van een houten plank (of lees: bureau) tussen zit dan is het bereik nog maar amper een meter, wat in mijn ogen slecht is. Het kan ook zijn dat er teveel apparatuur omheen staat wat de storing kan veroorzaken, maar dit mag in principe niet kunnen.
Ook valt mij op dat het bereik niet altijd even goed is. Soms lijkt dit heel even iets weg te vallen.

Over de batterijduur kan ik helaas nog geen oordeel geven.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Mobile Mouse 6000?

Tsja, een laptop muis testen bij een PC, zowel voor ergonomie als voor bereik is hij niet ontworpen voor je gebruik: het ding moet zuinig en klein zijn. Vandaar dat die ontvanger dus ook wat minder bereik heeft. Ik zie verder niks van concrete tests over respons, performance, accuduur etc, je praat alleen over design waarbij een houten plankje en 3 meter voor een laptop muis doorgaans zeer goed is.

Wat meer tests, afbeeldingen en accuduur test en ervaringen met de muis om mee te nemen en met je laptop te gebruiken (waar ik hem voor zou kopen) en je krijgt een voldoende.
Bedankt voor de feedback.

Accuduur valt gewoon nog weinig over te zeggen. Inmiddels een paar weken in gebruik en enkele keren vergeten uit te zetten, maar de muis is nog steeds niet leeg.

De respons is prima, merk geen vertraging. Wat je met performance bedoelt is mij niet helemaal duidelijk?

Overigens ben ik niet van mening dat de draadloze muis ontworpen is voor een laptop. Gezien de hoeveelheid kabels en de vereiste dat ik de PC vanaf 2 plekken wil kunnen bedienen, moest ik wel voor een draadloze oplossing gaan. Ik vind het niet kunnen dat als je de USB-ontvanger in de achterkant van de PC steekt je ook geen bereik meer hebt.

Het is mij verder opgevallen dat als je muis scroll-knop gebruikt om te klikken, dat deze lang niet altijd goed reageert.