Specificaties Socket 775 met Intel G965 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P5B-VM Review

mattieman18Newbie 5 februari 2007, 932 views

Asus P5B-VM

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Stabiel

Minpunten

• Te weinig aansluiten ( IDE, PCI, PCI Express ).
  • Onboard geluidskaart erg slecht.
  • Slechte ondersteuning drivers.

Layout Score: 4
Ik heb het moederbord gebruikt I.c.m :

Processor: - Intel E6400 .
Geheugen: - Kingston DDR2 800Mhz Dual Channel .
Videokaart:- Msi 7900 GTO 512DDR3.
Hardeschijf: - Samsung S-ATA 2 320GB.
Optische media: - Nec Dvd Brander 8x, Lezer 8x.

Installatie:

Bij het installeren van het moederbord ben ik geen problemen tegen gekomen. Alle hardware componenten werden goed herkent en konden prima worden geinstalleerd.

Usb 2.0 / Firewire:

De usb en de firewire aansluitingen werkten vanaf het begin super.
Ik heb een externe hardeschijf op beide poorten aangesloten en kon primal bestanden uitwisselen op goede snelheid.

Branden:

Bij het branden begon ik de eerste problemen tegen te komen, onderandere gigantische stotteringen van het geluid, ook werd de cpu erg zwaar belast. Vroeger had ik hier met mijn Amd Athlon 2400+tje geen enkele problemen mee !!

Gamen:

Op het moment dat ik Fear Combat of Splintercell Double Agent speel begint na ongeveer een uur het geluid te stotteren wat erg vervelend is, verder werken de games prima en ben ik op het stotteren van het geluid na geen problemen tegen gekomen. Allle spellen kunnen op de hoogste instellingen worden gespeelt maar door het geluidsprobleem word het gamen redelijk onaangenaam.

Bios Update:

Na het updaten van mijn bios had ik vrijwel dezelfde geluids problemen als hier voor. Eerst dacht ik dat het aan de onboard geluidskaart lag maar na dezelfde problemen tegen te komen met een creative 5.1 geluidskaart ( die voor mijn nieuwe systeem prima werkte ) .

Eind Conclusie:

Waarom ze dit moederbord hebben uitgebracht is voor mij een raadsel!!! Ik vind het echt een miskoop en baal ervan dat ik het product heb aangeschaft. Zelf probeer ik dan ook zosnel mogelijk het product weer terug te brengen en voor een paar tientjes meer een goed bord uit te zoeken, zowiezo 1 die niet uit de p5b serie komt.

Heb jij ook een Asus P5B-VM?

Waarom vul je bij bv. Overklokken een 3/5 in als je dat niet gedaan hebt? Zo krijg je niet echt een goed beeld van zaken imho.
Als je in de bios kijkt zie je vaak al een hoop aan de functies hoe goed een moederbord overclockbaar is..
Als ik een cd brand heb ik nu (nu=aardig wat maandjes) ook stotter geluid.
Verder nooit last van (heb een Asus am2 m2n sli deluxe, met Soundmax 1988A geluid, en een Medion/Sony brander)

Heb het sinds een nieuwe windows install, bij de installatie hiervoor met dezelfde hardware en drivers (ong tenminste die v/d geluidskaart), had ik het probleempje niet.

Het boeit mij niet echt veel, als ik het in spel of gwoon in windows zou hebben zou ik er hetzelfde over denken als de surveyer (trug schoppen :P). Kaart het in elk geval ook even aan bij Asus dan doen ze er msschien iets aan.

Merk wel dat mijn hdd's een beetje overvol beginnen te raken omdat ik niet meer alles netjes alles op dvd bewaar. :9

Survey zou iets uitgebreider morgen bv. = er overklokt?
Zijn er handige biosinstellingen?
Plaatjes? Layout?
Hier zit je eigenlijk er helemaal naast. Wanneer je in de bios gaat kijken hoe hoog je bv je FSB kan krijgen zal er bv. staan 400mhz. In werkelijkheid zul je die 400mhz nooit halen tenzij je de multiplier van je processor drastisch naar beneden haalt. Je kan onmogelijk op voorhand aan je BIOS van je moederbord zien hoever je kan oc'en, want dit is nl. altijd afhankelijk van verschillende factoren.