WD Elements Desktop 2TB Zwart Review

iTimOSX 22 mei 2011, laatste update op 22 mei 2011, 9.954 views

WD Elements Desktop 2TB Zwart

Pluspunten

• Snelle Harddrive (100GB Per uur) [Geformatteerd als Mac OS X Journaled]
  • Mooi Design
  • Stil
  • Veel Opslag

Minpunten

• Je kunt vingerafdrukken zien op de zeikant (Als ik dan toch wat moet noemen)
  • Geen Firewire

Mobiliteit Score: 2

Hallo, In deze review ga ik jullie wat vertellen over de externe hardeschijf die ik onlangs heb gekocht
voor mijn iMac omdat de interne harddisk nog maar 50gb over had.
Ik heb deze harddisk speciaal gekocht voor films en back-ups.

Zo daar was die dan, opgehaald bij de bobshop en gekocht voor 83 euro.
In de doos vond ik:

-De harddisk zelf
-USB Kabel
-A/C stroom adapter
-Installatieboekjes (nergens voor nodig :P)

Voor wie woorden niet genoeg is hier nog een video die ik zelf heb gemaakt.

Zoals ik al zei gebruik ik deze hardeschijf het meeste voor mijn film/TV serie collectie.
Maar ook voor Final Cut Pro & Parallels (daarover praat ik later in deze review).
Ik heb dus mijn huidige film collectie van 230gb overgezet naar de externe hardeschijf en dit duurde net iets meer dan een 2 uur (dus ongeveer 100gb per uur).
De Hardeschijf is aangesloten op mijn iMac en Plex Media server scant de films en de TV serie's voor mij automatisch.
En voor als ik een keer op de TV wil kijken heb ik PS3 media Server voor mijn Sony Bravia TV
Ik heb echt geen verschillen gezien met de laadtijd en met de encoding van mijn films omdat ze op de harddisk staan.
Alles loopt soepel en er gaan geen frames verloren

Ook parallels gebruikte nogal veel opslagruimte op mijn interne harddisk daarom heb ik mijn virtuele machines gekopieerd vanaf mijn interne harddisk naar mijn externe harddisk.
Vervolgens de VM van de interne hardeschijf gewist en hem toen laten weten dat ik hem vanaf de externe HDD wil laden. dit ging prima zonder fouten!
En ook hier weer bijna geen verschil tussen de snelheid van de interne en externe harddisk.

Waar ik deze harddisk ook voor heb gekocht is om hem ook te gebruiken als een Final Cut Pro Scratch Disk.
Op deze hardeschijf rendert hij de video en audio als ik die aan het bewerken ben.
Ik heb het een keer geprobeerd met de video hierboven en het werkte prima zonder traagheid.

Zoals ik in bijna elk stukje hierboven ook heb verteld is de snelheid echt goed.
Ik heb de hardeschijf geformateerd als Mac OS X Journaled en er zijn bijna geen snelheids verschillen tussen de interne en externe harddisk.
Misschien had een Firewire ondersteuning deze harddisk nog beter gemaakt.
Maar voor nu is het een prima hardeschijf voor veel storage!
Het design is mooi en de zeikanten hebben wel iets weg van de zwarte rand om het beeldscherm van je iMac heen.
Hij is erg stil en word niet warm kortom:
Zoek je een externe hardeschijf met veel opslag en goeie snelheid voor je Mac (of windows/linux) koop dan deze harddisk!

Heb jij ook een WD Elements Desktop 2TB Zwart?

Nette review, ik heb zelf ook deze schijf (ben er ook tevreden over en de schijf heeft een compacte voeding en kleine afmetingen voor een externe 3.5" schijf, maar een 2.5" schijf scoort op deze vlakken natuurlijk veel beter), echter is die 100gb/u of 28 mb/s niet gewoon de begrenzing van de usb 2.0 aansluiting?
Als je puur voor snelheid (voor grote bestanden dan) gaat zou ik daarom eerder een externe usb 3.0 schijf aanraden (al heb je daar als mac-gebruiker natuurlijk weinig aan), echter voor het geld is dit een erg goede externe harddisk met veel ruimte, dus zeker een aanrader.
Ik ben het met je eens en ja USB 3.0 Is sneller maar helaas nog geen Mac ondersteuning.
Bedankt voor je reactie :)

EDIT: Voor mij maakt de Maximale snelheid van USB 2.0 niet veel uit,dit is genoeg voor Bluray's en mijn andere films.

[Reactie gewijzigd door iTimOSX op 22 mei 2011 21:53]

Hoi,

Goeie review. Ik heb 1 vraagje. Ik zoek een goede externe harde schijf om mijn films naar mijn ps3 te streamen (met de ps3 media server).
Kun je deze daarvoor aanbevelen?

Groetjes en alvast bedankt voor je reactie!
Paul
Gebruik Ik zelf ook!
Alleen dan PS3 Media server naar mijn Sony Bravia TV werkt prima.
Bedankt voor je reveiw, inderdaad voor een leek zoals ik erg nuttig.
Rest mij echter nog wel een vraag: is het mogelijk om direct vanaf deze HDD op mijn HD-TV films te kijken of trekt de USB verbinding dat niet? Hoe krijg ik het anders voor elkaar, via HDMI? en is het mogelijk om op deze HDD een HDMI kabel naar je TV te trekken? Ik kijk nu met name blu-ray 1080p .x264 films vanaf mijn laptop via HDMI. Alvast bedankt voor reacties.

Gr
Ronald