Specificaties Rad. HD5770 (875MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Powercolor PCS+ HD5770 1GB GDDR5 Review

alemaledongsing 17 juni 2011, 187 views

Powercolor PCS+ HD5770 1GB GDDR5

Pluspunten

• buitengewoon goede warmte productie
  • zeer nette geluidsproductie
  • goede overclockbaarheid
  • goede prestaties

Minpunten

• drivers met foutjes.

Drivers en compatibiliteit Score: 2
Toen ik de kaart kocht wist ik niet wat te verwachten van het pcs+ systeem.
Ik hoopte op zeer goede warmte en geluidproductie voor de extra 10 euro.

Toen ik de kaart uitpakten heb ik hem gelijk erin gezet. en als je de antec new solution nsk4480-EC heb alvast een waarschuwing door de 6pins powerconnector en de plaatsing van de harde schijven in de behuizing word het echt een kwestie van millimeters of het zal passen!

toen ik heb opstarten snel ati catalyst control gedownload en geinstalleerd en gamen maar.

ik besloot als eerste fallout 3 op ultra quality te spelen,
tot mijn verbazing kreeg ik bijna overal constant 60 FPS.
het zag er geweldig uit ook al heb ik maar een scherm met een resolutie van 1440X900.
echter als je in de "wasteland komt" en hij moet alle gebouwen laden zo rondom het drukke gedeelte dicht bij NCR radio daalt de fps toch naar de 50.

(Mijn frame rate is overigens gemeten door xFire)

De kaart heb ik overgeclockt met amd overdrive.
dit omdat hij de clocks zelf kon testen.
ik kreeg de videochip van 850 MHZ naar 925 MHZ
en het geheugen van 1225MHZ naar 1445 MHZ.
een zeer nette overclock en buiten dat werd hij maar 3 graden warmer.

De pcs+ cooler laat zich wel goed zien aangezien zelfs met overclock ik niet boven de 62 graden wist te komen met gebruik van furmark.

met de standaard clock kwam hij niet boven de 59 graden.

De cooler zelf draait met deze tempreturen echter lang niet op vol vermogen de cooler draait standaard 40% en dan vanaf 41 graden 41% en zo gaat hij door dus bij 62 graden draait de fan op 62% van ze maximale snelheid.

met deze snelheden hor je hem bijna niet al zet je de fan via amd overdrive op 100% hoor je wel ineens een orkaan uit je behuizing komen.

maar dit waren alle mooie punten van deze kaart want helaas.
Hij heeft een heel groot nadeel.

De drivers zijn buitengewoon slecht.
soms komt er uit het niets een zwarte balk van boven naar onder of van onder naar boven.
die meestal zonder het programma af en opnieuw optestarten niet verdwijnt.
Dit gebeurt meestal alleen als je een tweede beelscherm aan heb staan.

Heb jij ook een Powercolor PCS+ HD5770 1GB GDDR5?