HTC Wildfire S Zwart Review

Plenkske 21 mei 2011, laatste update op 21 mei 2011, 5.938 views

HTC Wildfire S Zwart

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Ideaal design(grootte/gewicht)
  • Software
  • Schermkwaliteit

Minpunten

• Accuduur(redelijk)

Deze telefoon had ik al op het oog toen hij voor het eerst werd aangekondigd. Heb wekelijks in de gaten gehouden of er meer over bekend werd en het sprak mij steeds meer aan. Heb hem dan ook meteen gekocht toen hij te verkrijgen was(2 mei). Heb ook meteen een extra geheugenkaartje gekocht en een paar dagen later een beschermend hoesje. Er zat overigens wel een geheugenkaartje in de telefoon, van 2 GB.

Ben uiteraard meteen aan de slag gegaan met de telefoon. In het begin, bij de eerste keer opstarten, vond ik vooral erg handig hoe je contacten/sms berichten van je oude telefoon naar je nieuwe telefoon kon overzetten. Ik had eerst een Nokia N79 en heb via Bluetooth de contacten en berichten kunnen overzetten. Werkte prima.

In het begin kon ik alleen nog het internet op via wifi. Dit werd ook bij de eerste keer opstarten meteen gevraagd. Heb dit dan ook meteen ingesteld voor ons thuis netwerk. Op school gaat dit ook goed, daar is namelijk een inlogcode/wachtwoord nodig en dit vroeg hij bij de eerste keer van connectie maken(medestudenten hadden hier moeite mee op hun telefoons). Na een week is mijn nieuw abonnement ingegaan, inclusief 3G internet. Dit werkte na een paar instellingen ook meteen goed. Heb tot nu toe vrijwel overal bereik gehad. Gebruik dit vaak in de bus op weg naar school/naar huis.

Vergeleken met mijn Nokia N79 is de accuduur wel een stuk korter. Maar dit wist ik van tevoren eigenlijk al, uit ervaring van familie/vrienden. Toch ben ik niet helemaal ontevreden over de accuduur. Bij intensief gebruik van 's ochtends tot 's avonds gaat de accu ongeveer 16 uur mee. Met intensief bedoel ik: internetten, spelletjes, sms en bellen. Vooral bij het spelen van spelletjes gaat het erg snel. Bij normaal gebruik gaat de accu wel tussen de 24 en 36 uur mee. In de eerste week dat ik hem had, met alleen nog wifi, heb ik zelfs 48 uur gehaald. Maar dit zal natuurlijk over een tijdje al een stuk minder zijn ben ik bang...

Het gebruiksgemak van Android 2.3.3 + HTC Sense 2.1 vind ik echt top. Alles werkt erg intu´tief en snel. Het 3.2 inch scherm vind ik ook groot genoeg. Ik denk dat het bij een lagere resolutie(zoals de oude HTC Wildfire) wel lastig wordt. Ik kan nu al redelijk snel typen met het touch toetsenbord, al is het wel even wennen. Wanneer ik het scherm draai gaat het typen helemaal handig.

Ik heb deze telefoon puur op de specificaties gekocht, maar het design vind ik ook zeer goed. De camera aan de achterkant zit mooi "in" de telefoon, ook de flitser en een klein speakertje zit er mooi langs. Wat ook handig is: onderaan de telefoon is het een beetje verhoogd. Dit zorgt ervoor dat je de telefoon nog goed kan vasthouden als je het 90 graden draait. Het hoesje dat ik erbij heb gekocht is ook een aanrader. Het is een leren hoesje met een strap, zodat je de telefoon er snel uit kan halen. Wat ik ook wel fijn vind vergeleken met andere HTC telefoons: de Wildfire S is klein en licht.

De telefoon is erg stabiel en betrouwbaar. Heb nog geen problemen gehad met applicaties. Internet browsers werken vrij snel en ook spelletjes(die paar die ik heb) werken gewoon goed. Ook een groot pluspunt(vergeleken met mijn oude Nokia) is de gps ontvanger die erin zit. Hij vindt namelijk erg snel je locatie en dit is natuurlijk wat je wilt als je de weg kwijt bent ;)

De camera heb ik nog niet super veel getest, maar de foto's die ik heb gemaakt waren wel redelijk tot goed. Heb wel gemerkt dat je de telefoon goed stil moet houden voor het scherpstellen. Wel jammer is dat er geen aparte knop is voor het maken van de foto/film. Dit moet namelijk ook op het touch scherm.

Ik heb deze telefoon ook gekocht omdat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon super is.
Als laatste wil ik nog zeggen dat het geluid wat uit deze telefoon komt een stuk beter is vergeleken met enkele andere HTC's die mijn familie/vrienden hebben.

Heb jij ook een HTC Wildfire S Zwart?

Drie sterretjes voor de gedane arbeid ;) Kan je verder nog je ervaringen over de gps-module in de telefoon erbij zetten? Zoiets is altijd leuk voor een review, want de kwaliteit van de gps verschilt echt enorm per telefoon.
Ik zal binnenkort de gps wat beter testen en de review er op aanpassen.
Zal dan ook wat foto's toevoegen om het een en ander te verduidelijken.
Goede opzet van review echter mis ik wat foto's van de telefoon zelf en wat voor foto's de camera van de telefoon maakt. Nu ** steren van mij maar als je wat foto's toevoegd *** misschien zelfs **** sterren.
Prima telefoon, met ÚÚn nadeel: het intern geheugen van deze telefoon is erg klein. Als je wat leuke apps installeert zit dit vol.