Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Review

Arius 20 mei 2011, 3.197 views

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Pluspunten

• Scherpte scherm
  • Veel customizen
  • Snel
  • Duidelijke UI
  • Valt mee met batterijgebruik

Minpunten

• Geluid niet optimaal
  • 1080 video niet optimaal
  • Beiden acceptabel

Ik zal nog even een gebruikerservaring posten om wat meer inzicht te geven over de batterij en performance omdat duidelijk nog wat vragen zijn:

Ik heb de s2 nou een week en zo goed als alles getest.

UI:
De UI is gewoon heel erg vloeiend. Zes homescreens geinstalleerd: 1) frontpage (euphoria pro live wallpaper, klok widget; 2): 6 shortcuts, 4 widgets voor settings, 3) facebook, email 4&5 kalender en agenda, 6) 3 widgets, 1 foto. Ik kan scrollen zonder enige hapering bij normaal gebruik, zelfs als ik het probeer om het zoveel mogelijk te stressen werkt het niet om een storing te krijgen.

Apps:
Starten gelijk op, enige hapering bij het afsluiten van de apps om terug naar de homescreen te gaan. +- 0.5 sec bij zware apps/spellen.

Batterij:
Vooral in het begin intensief gebruik waaronder 1 dag: Live wallpaper (euphoria pro) Wifi, downloaden en installeren van ongeveer 250mb van verschillende applicaties van android market. 1 uur internet, 10 minuten testen van gps navigatie, Een paar uur Instellen van alle apps en customizen van de UI. Toen naar werk waar geen wifi is dus 3G/Gps, 3 uur op internet, Telefoon 30 minuten, camera 15 fotos en 5 verzenden via e-mail. 15 minuten video kijken. Ongeveer na 7 uur dood en tijd om te herladen.
Normaal gebruik: facebook checken, een paar smsjes, nieuws checken, een paar apps laden, 10 minuten telefoon. Aan het eind van de dag nog ongeveer 30%, en dan te bedenken dat de live wallpaper erg intensief is.
Licht gebruik: Belletje, smsje, en widgets bekijken, maar veelal uit. Eind van de dag ongeveer 50 - 60%
Nu: precies 5 uur op volle batterij, batterijstand: 87%, licht gebruik omdat ik op t werk was: waarvan: Display 26%, OS 23%, Wallpaper 17%, Standby 10%, Idle 7%, en wat applications op 2%

Bouwkwalitiet:
Ja het is plastic, nee het ziet er niet goedkoop uit. Ja dat heb ik in de winkel vergeleken met zo goed als alle nieuwe modellen. Ja: de eerste keer vond ik de achterkant ook niks maar nee, ik heb die youtube video ook getest en je kan het flink buigen en gaat niet kapot. Je ziet geen vingerafdrukken op de achterkant, scherm natuurlijk wel maar niet zoveel als mijn vorige telefoon (htc diamond 2), verder voelt het gewoon heel solide aan

GPS:
7 satelieten gevonden in 15 seconden en gelokaliseerd. 200meter off met google maps toen ik in the middle of nowhere was, in de stad perfekte lokalisatie, perfecte lokalisatie met ndrive (agps, navigatie)

Video & Foto:
Afspelen, geen problemen, scrollen zonder te wachten.
Opnemen, ja 1080 heeft het moeilijk met snelle bewegingen, 720 een klein beetje, maar niet onacceptabel. Bij rustig gebruik geen hapering.
Foto's: Mooi met 8 megapixels, maar het blijft een kameratelefoon, dus toch problemen in het donker.

Geluid:
Tsja, zoals een telefoon. Ligt de telefoon op de achterkant valt het halve geluid weg, als hij in je hand ligt is het gewoon normaal. De review klopt daar wel.

Internet:
Hier heb ik weinig referensraam behalve m'n oude telefoon en wat telefoons van vrienden getest. Er is op youtube een vergelijking tussen iphone4 en de s2 met een leuk muziekje eronder. Dat geeft een stuk beter beeld. Hij laadt een stuk sneller dan de iphone 4. En de review zegt ook wel genoeg.

Scherm en kleur:
Een beetje verzadigde kleuren maar daar hou ik persoonlijk wel van, beter dan dat fletse gedoe maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heel erg scherp beeld met amoled+, zelfs met kleine tekst perfekt leesbaar. Beeld bij zonlicht buiten vind ik nog steeds bedroevelijk, maar weinig weerspiegeling, een stuk beter dan andere telefonen. Kijkhoek, in vergelijking en bij normaal licht erg groot. Iemand naast je kan dus ook alles zien waar je mee bezig bent.

Ik heb grote handen dus voor mij geen probleem met het bedienen en omdat hij zo dun is gaat het makkelijk in de broekzak, ik merk het nauwelijks met jeans, zelfs als ik zit.

Niet getest: DLNA, usb->hdmi
Gekopieerd uit de samsung galaxy review. Mijn post liep een beetje uit de hand dus maar een kopietje.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Zwart?

Ik heb usb on the go geprobeerd maar ik krijg het niet werkend ook niet via een gevoedde hub, jij wel?
Knappe review! Heel erg bedankt!
Wat ik wil weten is welke navigatie app jij gebruikt, want ik zou deze galaxy ook als navigatiesysteem willen gebruiken.

Google maps navigation is nog bŤta blijkbaar en niet uit voor BelgiŽ? Ik dacht zelf aan Sygic.
Sygic is welgerenommeerd maar dat heb ik ook maar van horen zeggen. Ik heb die zelf niet getest. Google navigatie is inderdaad nogal beperkt vind ik, en werkt niet zo goed in Zweden, waar ik woon.

Ik heb m'n oog laten vallen op een wat minder bekende. Ndrive. Ik heb nu versie 10.nogwat, maar Ndrive 11 schijnt al uit te zijn. Ik ben er best tevreden over moet ik zeggen, De UI ziet er goed uit, welke laan je moet kiezen, duidelijke aangevingen. Daarentegen weinig points of interests, geen file-aanduidingen of live updates. Maar heb je een adres, dan werkt het gewoon perfekt. Ik ga van de zomer even naar Duitsland en dat wordt de grote test.

Binnenkort komt daarentegen tomtom voor android uit, en dat vind ik de investering wel waard. Of als Ndrive me erg bevalt kan ik ook wel 11 aanschaffen.

Overal zitten voor en nadelen aan. Ik zal geen warez rekommenderen, maar de goeie navigatiesystemen zijn nogal duur, dus ja, ik heb ze ook eerst maar even getest :)