iRiver E200 16GB Zwart Review

espex87 20 mei 2011, 483 views

iRiver E200 16GB Zwart

Pluspunten

• Gemakkelijke interface, uitbreidbaar met microSD, volledig afgewerkt, geen breekbare knoppen, goed geluid, 16GB is veel en vooral DRAG&DROP

Minpunten

• Slecht verkrijgbaar, dit geld ook voor andere modellen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik was op zoek naar een nieuwe mp3 speler nadat ik een tijd al de creative zen VPlus 4 GB heb gehad. Creative is fijn, maar 4 GB is te weinig en de accuduur was ook sterk verminderd. Ik heb op het forum van Fok.nl eens gevraagd naar mogelijke opties uit de grote keuze mp3 spelers, zonder verders aan iPod te willen beginnen omdat ik geen library of iets wil.

Tips waren voornamelijk Cowon en iRiver, waaruit de iRiver het werd. Deze is goedkoper en voldoet aan mijn eisen. Zelf had ik eerst een Creative Zen X-fi maar het touchscreen is gewoonweg waardeloos.

Ik heb gekozen voor de iRiver E200 omdat deze bschikbaar was en de volgende eisen voldeed:
- 16 GB
- Eventueel uitbreidbaar tot 24 GB (heb nog micro SD kaarten van oude telefoons dus erg handig)
- Gemakkelijke interface
- Geen Libary nodig zoals iTunes of Windows Media libary maar gewoon drag&drop van files
- Niet te duur

Ik heb hem nu dus enkele dagen en vind het een fijne mp3-speler. Het touchscreen voor de navigatie door de menu's is erg goed. Je hoeft iets aan te raken en hij doet wat hij wil. Persoonlijk had ik gewoon knopjes gewild, al is het touchscreen misschien stabieler omdat knoppen slechter worden en stof aantrekken. De interface zelf is ook eenvoudig opgebouwd, hier kan je gewoon niet mis in gaan.

De verbinding met de pc is ook goed. Je verbind de mp3-speler, hij pakt de drivers en vervolgens kan je gewoon de muziek kopieren die je er op wilt hebben. Ik heb 8 GB op de mp3-speler geplaatst en tot mijn vreugde pakte hij alle artiesten, albums en nummers zonder rare fratsen (niet alle tags zijn in orde en toch pakt de iRiver het goed).

Wat is voor mij het grootste pluspunt? De mogelijkheid van SD kaartjes er in doen. Zo kan je meer muziek meenemen dan op de mp3-speler past terwlijk je niet meteen de duurste mp3-speler hoeft te kopen.

Uiteindelijk lijkt de iriver E200 op een Sony-walkman naar mijn idee (heeft een goede vriend). Echter is die niet uitbreidbaar met een MicroSD kaart en tevens heeft hij de ervaring dat hij nummers regelmatig opnieuw moet taggen om ze goed in de mp3-speler te krijgen.

Heb jij ook een iRiver E200 16GB Zwart?

negatieve eigenschappen:

geldT