Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 931C Zwart Review

FuzzyFocus 5 februari 2007, 1.569 views

Samsung Syncmaster 931C Zwart

Pluspunten

• Contrast Ratio
  • Kleuren weergave
  • Design
  • Alle kabels inclusief

Minpunten

• Gn verstelbare voet
  • Glossy rand om scherm is vingerafdrukgevoelig (doekje zit erbij)
  • Iets duurder als andere 19" schermen

Algemene beoordeling
Na de 931C in de Mediamarkt gezien te hebben, viel me direkt op dat dit n van de weinige monitoren is die n een fantastisch design heeft, n ook een zeer hoog contrast heeft.

Featureset
De 931C is voorzien van Analoog VGA en Digitaal DVI-D. Beide kabels zitten erbij en zijn van redelijke kwaliteit. De voet is niet in hoogte verstelbaar en ook kan de monitor niet worden gekanteld en gedraaid.

Kleurweergave
De kleuren weergave is goed, hoewel ik er bij blijf dat mijn Iiyama VMP 450 een ng beter kleuren dynamiek had (mag ook wel, ding weegt 30 KG). De MagicBright knop (2e van links) is super handig om over te schakelen als je een film wilt kijken, dan wordt de kleuren weergave iets dynamischer. Er worden 16.2 miljoen kleuren weergegeven, dat is meer als andere (goedkopere) monitoren.

Contrast en helderheid
Dit is het sterkste punt van deze monitor. De contrast ratio is 2000:1 (dynamish) en 700:1 (normaal) en de helderheid 250 cd/m2. De contrast ratio is erg hoog, ik vind zelf het dynamische systeem redelijk werken voor een monitor in deze klasse, de helderheid is goed, maar er zijn betere schermen.

Ghosting
Ik moet zeggen dat ik niet zo’n game fanaat ben, maar de 931C heeft een prijs in de World Cyber Games 2006 gewonnen als de beste games monitor. Het zal wel met de 2ms grey-to-grey te maken hebben, maar dat hebben andere merken ook. In ieder geval kan ik tijdens afspelen van DVDs nauwelijk ghosting waarnemen.

Pixeldefecten
Mijn beide monitoren waren allebei pixel perfect, getest met Nokia Monitor test. Het was een hele opluchting dat ik niet een always-on (sub)pixel had, want dat is echt storend, daar heeft mijn NEC LC17m op mijn werk wel last van.

Bouwkwaliteit en afwerking
Samsung maakt over het algemeen goede degelijke producten, en dat is met de 931C ook het geval. Het scherm zit goed in elkaar en de voet is netjes aan te brengen en eventueel ook te verwijderen door middel van een inklapbare vleugelmoer.

Vormgeving
Hoewel het natuurlijk heel persoonlijk is, ben ik erg te spreken over de vormgeving van deze monitor. Zijn goedkopere zusje, de 931BF, heeft (bijna) dezelfde specificaties (geen dynamisch contrast), maar de 931C ziet er veel luxer uit. Dit is vooral door de glossy rand langs het scherm en ook op de voet. Verder is de onderrand zilverkleurig, erg mooi met 2 schermen naast elkaar. En natuurlijk is de aan/uit voorzien van een cool blauw LEDje wat als een half maantje oplicht…. ber gewoon !!

De 931C is niet de goedkoopste 19” monitor, vooral niet bij Mediamarkt (heb hem daar dus maar niet gekocht). Echter het unieke design en ultieme contrast ratio vind ik de extra 50 EUR wel waard.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 931C Zwart?

je Survey leest lekker, Dat zie je tegenwoodig ook niet vaak.

Dit is volgens mij het grote zwarte broertje van de 940BW, alleen dan in het zwart.
Volgens mij is het de opvolger van de 940BW, beide zijn 19" schermen.

Goede review. Wil eigenlijk zelf ook wel dit scherm maar de prijs houdt me nog tegen.
Dank voor de complimenten.

Nee, de 931C is geen opvolger van de 940BW, maar waarschijnlijk van de 940BF. Het design is verder identiek aan de 931BW, 206BW, 226BW (glossy black met zilver onderrand) en aan de 931BF (helemaal grijs/zwart gematteerd).
De 940BW is een breedbeeld scherm, hoe kun je dan zeggen dat dit de opvolger is ? Dit lijkt me eerder een opvolger van de 940BF of 931BF
Zeer mooi scherm, ziet er top uit.. En de prijs valt me eigenlijk nog meer, hij is te krijgen voor <300,-...

Ik zat zelf al een tijd te kijken naar een 940BF, maar deze lijkt me toch een stukje beter, vooral het uiterlijk is zeer sjiek.

(BTW, waar heb je die achtergrond vandaan?) :7
Dit lijkt mij nou ook een fantastisch scherm, ik haal er ook een bij mijn toekomstige PC (over 1 maand oid.). Maar jij hebt er nog eens twee! Zeeeeeeeeeer netjes! O+