EVGA 122-CK-NF68-AR, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) Review
Ik heb mijn mobo gekocht in combinatie met 4gb geheugen en 2 raid 1 oplossingen en een aantal jbod oplossingen. Nooit eerder aan overclocking gedaan en ook nooit eerder de grenzen gezocht van de mogelijkheden. Maar dit mobo vraagt erom en ook mijn processor de 6600.
EVGA/NVIDIA helpt je daarbij en maakt dit mobo en mijn systeem tot een niet te kloppen systeem. Ik heb hem nu al een week op ruim 3400 mhz draaien en dankzij een uitstekende cooling en voeding draait het stabiel.
Nimmer gedacht dat een heavy user als ik aan overklokken zou beginnen en nooit gedacht dat een mobo fabrikant het aanmoedigt. Wel is mij duidelijk geworden dat sites zoals deze je over de streep trekken door je goed te informeren. Last but not least....vergelijk de prijzen...
Pluspunten
Uitgebreid met veel opties, fabuleuze extra programmatuur als nvidia tuner etc.en een veelvoud aan pdf files met uitleg. Overklokken is haast een must geworden en erg eenvoudig en betrouwbaar. Veel aansluitmogelijkheden.
Minpunten
Vraagt om heftige voeding i.c. met heftige videokaarten. Beperkte pci express aansluitingen.
Eindoordeel
EVGA/NVIDIA helpt je daarbij en maakt dit mobo en mijn systeem tot een niet te kloppen systeem. Ik heb hem nu al een week op ruim 3400 mhz draaien en dankzij een uitstekende cooling en voeding draait het stabiel.
Nimmer gedacht dat een heavy user als ik aan overklokken zou beginnen en nooit gedacht dat een mobo fabrikant het aanmoedigt. Wel is mij duidelijk geworden dat sites zoals deze je over de streep trekken door je goed te informeren. Last but not least....vergelijk de prijzen en praat in op de verkopers. Bij mij leidde dit tot inzicht over kennis en flexibiliteit over de verkopers. In Den Haag is computerland een goede partij en MyCom een teleurstelling. Vooral al je thuis komt met je nieuwe systeem is nazorg en hulp per telefoon een must.
Mijn systeem is nog iedere dag een uitdaging en vraagt nog iedere dag om aanpassingen. NVIDIA is er met een gewillig oor en vaak met oplossingen. Bij mij was raid keuze de bottle-neck en met hulp van NVIDIA is die op raid 1 en JBOD gevallen omdat ik het media center veel gebruik. Ondanks vele reviews met vooroordelen over het 680sli board is hij super en stabiel.
----
Nu 1 jaar na dato , half juli 2008,is mijn gevoel niets veranderd. Met de nieuwe 780 sli in mijn handen is deze mobo nog steeds een van de weinige met 6 sata aansluitingen. Zoals gezegd mijn beperking ligt in die ene pci express slot die er zijn voor extra kaart of voor een pci express usb kaart
Wat betreft het overklokken...hij staat nu ruim een jaar op 3000 te draaien nadat bleek dat bij 3300 mhz in de warmere dagen e.e.a. wel heel gevoel werd.
Blijft dusd een aanrader...en om nu om te ruilen voor een 780 sli is geen optie....en de quad 6600...die heeft niet veel meer in huis...nee I'll keep to this
Heb jij ook een EVGA 122-CK-NF68-AR, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Vertel is wat meer
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn