Specificaties Shooter-game voor de Xbox 360 - Bekijk alle specificaties

Duke Nukem Forever, Xbox 360 Review

eL_Jay 21 mei 2011, laatste update op 26 mei 2011, 3.281 views

Duke Nukem Forever, Xbox 360

Pluspunten

• The Duke is back
  • Nostalgische wapens als de devastator en shrinker
  • One-liners
  • Orale bevrediging door een tweeling

Minpunten

• Graphics, de kartelranden waren echt te erg, voor de rest voldoende
  • Finishers, gimmick en niet meer imo
  • Een schrale klap met je gun als melee

Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Sit down and shut up!
The duke is in town
Beste mede-tweakers,

Nadat ik op tweakers gisteren las dat er een Duke-Nukem trailer naar Eindhoven zou komen, waarin de demo gespeeld kon worden, kon ik als Eindhovenaar en Duke-fan natuurlijk niet thuisblijven.
Na het jarenlange wachten eindelijk weer spelen met the Duke.

( dit is geen review, slechts mijn opinie op de demo en de heerlijke marketing)

Eenmaal aangekomen op het 18-septemer plein viel gelijk de Amerikaans ogende trailer met Duke skin op.
Tot mijn grote vreugd was the Duke er in levende lijve (not the real deal, maar hij kwam close) en kon je met hem op de foto. Helaas was toen ik op de foto mocht, the Duke zelf even de mensheid aan het redden, dus moest ik het stellen met de jonge dames in schoolgirl outfit, Born to be Wiiiiiiiiild
Who wants some
Na nog even te moeten wachten (de wachtrij viel mee) mocht ik dan eindelijk spelen.......................and then it hit me, K*T de xbox360 versie :/

Na de eerste teleurstelling overwonnen te hebben, begon ik te spelen, het demo leveltje zoals iedereen het ondertussen wel kent.

De graphics waren niet wat je verwacht van een hedendaags spel, maar, buiten de kartelrand om alles heen zag het er ruim voldoende uit. (het gaat niet ten koste van de Duke-ervaring) Ik hoop wel dat de pc-versie AA ondersteund.
Vond dat white-board waarop je kan tekenen wel grappig gedaan,
Toen ik een field-goal met het oog van de baas uit de demo had gemaakt, the duke met zichzelf had gespeeld op zijn custom DUKE xbox en bevredigd was door een tweeling bleek er echter nog een tweede level te zijn.

Dit level begint in een grand-canyon setting, met het rijden in je te dikke monstertruck door een kloof waarin je vijanden omver kan rijden, rollende rotsblokken en artillery moet ontwijken en een sprong maakt, dan is de fuel helaas op en moet je je te voet een weg banen door de Pigs. Ook de finisher van weleer zijn er weer, zo schiet je met je shotgun een Pig halfdood, dropt hij op zijn knieen, tap X en je slaat of schopt hem neer, niets fancy's en na 3x begon het al te vervelen. Ik hoop dan ook dat elke vijand op zijn minst een eigen finisher heeft.

Om elke hoek of steen lag wel een gun en ik heb er dan ook een aantal uitgeprobeerd.

De wapens waarmee ik heb gespeeld.
Pistooltje (duke-onwaardig)
Shotgun (plain and simple pump-action)
Ripper (3of 4 loops machinegun)
Railgun (railgun sniper)
Shrinker (need to say more?)
Pipe bomb ( jaja de originele ;))
Devastator ( ken je klassiekers of zoek maar op)
RPG

De shrinker en devastator deden oude tijden herleven, want wat blijft het heerlijk om Pigs te verkleinen en plat te trappen, of een rocketlauncher achtig apparaat met de ROF van een machinegun :D. Hoop dat de freeze-gun er ook weer bijzit.

Wat me verder opviel was dat the Duke geen health bar had maar een EGO bar, misschien dat je door kills te maken weer health krijgt in battles (kan ik helaas niet bevestigen), verder heb je natuurlijk de COD health-regen zoals die tegenwoordig overal inzit en dus geen pick-ups.

Na de nodige Pigs en SuperPigs geplet, geslagen, geschopt en aan flarden te hebben geblazen, moest ik een space-ship achtig iets vernietigen, helaas had ik geen rockets voor mijn RPG en mijn andere wapens leken niets uit te halen dus toen werd ik helemaal aan gort geschoten. Na nog een try was helaas dit voorproefje voorbij.

Eenmaal buiten bleek the Duke weer terug te zijn dus nog maar even een fotootje gemaakt en wat goodies in ontvangst genomen

Grafisch is duke nukem niet top of the line en zeker wat ik op de xbox zag was niet eens middenmoot.
Dit maakt mijns inziens geen zak uit want het gaat niet ten koste van the Duke beleving.
De over the top actie, nostalgisch lekkere wapens, one-liners, en andere ridicule shit maken dit een spel, wat waarschijnlijk niet aan de torenhoge verwachtingen gaat voldoen, maar wat je wel weer dat lekkere oldskool Duke Nukem gevoel geeft.

Nu nog maar hopen dat we op 10 juni ook daadwerkelijk kauwgom kunnen kauwen en kont kunnen schoppen want als er iets zeker is aan the Duke, he took fore-ever

The Duke is back to kick some alien ass

Heb jij ook een Duke Nukem Forever, Xbox 360?

Reviews door de redactie

Dat water kan echt niet jongens, de Duke moet gewoon BIER in zijn handen hebben! (ja, niet een hand, 2 handen, of een handvol tieten in de andere.)
Ik ben het met je eens, maar helaas bestaan er dingen als niet drinken onder werktijd :P Dronken Duke zou wel geheel in thema zijn, maar misschien toch voor problemen zorgen, vooral als hij ook nog met een nepwapen staat rond te zwaaien (geen idee of dat zo was).
Leuk dat je dit geschreven hebt gozer! Dit spel staat inderdaad puur uit nostalgie op mijn must-buy list :) Ga er dan ook zeker van genieten, ondanks de misschien matige graphics.
Tof dat je dit geschreven hebt! Erg jammer dat ik moest werken... De matige graphics verwacht ik ook wel een beetje van de Unreal Engine die word gebruikt, maar dat mag de pret zeker niet drukken!

Na lang wachten is het bijna zover... Ik was 10 jaar oud toen de 1e filmpjes over DNF kwamen en sinds dien zit ik te wachten! Deze game staat boven aan mijn wish list!
jammer dat je hem op de xbox hebt gespeeld, graphics kan je nooit zeker weten of dat aan de xbox ligt of aan de game (ook al is het bekend dat ze niet top zijn). toch mooi dat je dit geschreven hebt om de sterke punten van het spel te benoemen want dat zijn precies de punten die "The Duke" de moeite waard maken :9 (vooral die tweeling dan)
Die boss is wel de Cycloid Emperor, de eindbaas uit Duke 3D.
Persoonlijk vind ik de emperor niet de moeilijkste boss (in Duke 3D), je rent er omheen en je schiet hem aan gort.
Wel een van de leukere filmpjes.
Best stom dat ze de PC versie niet lieten spelen. moet veel beter zijn.

(overlord) I'm gonna rip your head off and shit down your nek!

[Reactie gewijzigd door DCG909 op 21 mei 2011 01:17]

die vent op de foto is niet de echte :P de gordel van de riem is gedraaid ten opzichte van de echte :)