Asus M2N-SLI Deluxe Review

tjtristan 3 februari 2007, laatste update op 4 februari 2007, 1.026 views

Asus M2N-SLI Deluxe

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Featureset
  • Prestaties
  • SLI

Minpunten

• Best duur
  • De bios die er standaard op zit is niet erg goed.

Layout Score: 5
Ik heb dit board in December gekocht en ik ben er tot nu toe aardig tevreden over, Had hiervoor een asrock AM2 Upgrade boardje gebruikt om m'n AM2 cpu en geheugen op te laten draaien, ik wou eigenlijk toch over naar een high-end AM2 moederbord, na veel reviews lezen ben ik toch bij dit bord gekomen.

Featureset
Er kwamen een hele hoop kabels en USB, firewire Aansluitingen bij en dit was ook allemaal heel erg handig, ook het soundmax microfoontje is wel handig alleen niet echt van super kwaliteit.

Layout
Alles zit zoals het moet zitten, de power connectors etc onderaan en alle IDE,SATA, 24pins aansluiting allemaal aan de zeikant dus hier heb ik niks aan op te merken

Prestaties
De prestaties van dit bord zijn goed, ik merk wel verschil met het oude asrock boardje alleen er zit nooit echt veel prestatie verschil in een moederbord, behalve als je gaat overclocken.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Aan het begin was dit niet echt super, er zat nog een oude bios op, deze had ik toen geflashed naar de nieuwste (7xx) en het werkte helemaal perfect, ik kon toen ook eigenlijk pas echt overclocken. Nu zit de 801 Bios erop, deze werkt ook perfect!

Overklokbaarheid
Zoals ik al eerder zei was dat er met de oude bios nauwelijks te overclocken was (hooguit 210 FSB) toen ik deze geflasht had naar de nieuwste kon het overclocken beginnen, Ik kan mijn CPU op 2,80ghz clocken (10*280 en 11*255) met het voltage op 1,55v, mijn geheugen kan ik clocken op 800mhz 4-4-4-12 op 2,1v dus het overclocken is aardig goed te doen met dit moederbord

Compatibiliteit
De hardware werkte meteen perfect op dit board, alleen de audio drivers van vista zit nog geen control panel bij dus dat is wel jammer omdat ik dit nu als main OS gebruik.

Ik vind het bord wel aardig duur alleen je krijgt er ook wel weer veel voor terug.

Het Board is wel echt goed alleen je moet wel meteen de bios updaten en de nieuwste drivers installeren om het allemaal goed te laten werken. (ook bij XP)

• Amd Athlon 4200+ X2
  • Kingston 667mhz ram 2x1gb
  • Arctic Freezer 64 Pro
  • Raptor 36gb 10.000rpm 8mb
  • Sapphire Ati Radeon X1900XT 512MB
  • Maxtor 160GB IDE (data opslag)
  • Antec TruePower 550Watt
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus M2N-SLI Deluxe?