Specificaties Laser printer (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung CLP-310N Review

draytek2950 18 mei 2011, laatste update op 18 mei 2011, 599 views

Samsung CLP-310N

Pluspunten

• Goedkoop
  • Robuust
  • Hele fijne software
  • Vriendinbestendig

Minpunten

• Langzaam (vooral opstarten)
  • Print niet al te snel

Inktverbruik Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 5
Deze printer hebben we ondertussen alweer een tijdje in bezit. Nu we hem uitvoerig hebben kunnen gebruiken is het tijd om enkele resultaten bekend te maken.

De printer heeft ondertussen ongeveer 900 pagina's geprint en staat met de bijgevoegde toners nog steeds op 60%. Dit houdt in dat we ongeveer 2000 pagina's op een toner kunnen uitdraaien. Deze kosten ongeveer 25 euro dus je bent voor een zwart-witpagina (exclusief papierkosten) ongeveer 1,25 cent kwijt aan inktkosten. Dit valt naar onze mening reuze mee.

De software die meegeleverd is door Samsung is duidelijk en verrassend licht. Ik ergerde me altijd kapot aan de gigantische pakketten die ik meekreeg met epson / canon printers die zichzelf installeerden en waarbij het installeren van puur en alleen de driver van minder dan een megabyte vrijwel geen mogelijkheid was door de irritante autorun-CD's die gelijk begonnen met installeren |:(

De samsung heeft tot nu toe 1 keer een papiervastloper gehad (vriendinlief had fotopapier door de printer heen gedraaid 8)7 Vinden laserprinters niet zo lekker). Briljant genoeg was de drum / toner / printer niet beschadigd. Ik heb wel anders gezien met de HP printers op werk waar het plastic 'vastsmolt' aan een van de rollers, met een kwaad uit zijn kantoor stormende financieel manager tot gevolg. _/-\o_
Tja, dat krijg je als je foto's van blote vrouwen uitprint op werk _O-

Even terug naar de samsung: de printer heeft ook zijn vervelende kanten. Zo is het niet mogelijk om automatisch dubbelzijdig te printen. Het was handig geweest om wat geld te besparen maar is ook weer geen absolute noodzaak.

Al met al zijn we zeer tevreden met deze printer.

Heb jij ook een Samsung CLP-310N?

Nog een paar pluspuntjes dat veel mensen niet weten ivm garantiebeleid bij Samsung:

-Samsung geeft service on site op alle laserprinters
Je mag hiervoor rechtstreeks met het onderbedrijf voor je regio contact opnemen ipv Samsung als je hun contactgegevens hebt, ze sturen de rekening door naar Samsung indien binnen garantie. Al een peer keer gedaan en dit is de snelste manier. Soms stond de technieker dezelfde dag nog voor de deur.

(Dus bij de eerste keer dat de technieker langskomt vraag even van welk bedrijf hij echt komt, kan je de volgende keer direct bellen. Let wel dat dit dan om echte hardware problemen moet gaan. Laat je iemand afkomen omdat de USB kabel los hangt verwacht dan maar een dikke rekening)

- Garantie begint bij Samsung te tellen op de datum die in de printer is opgeslagen. Wanneer deze eerst wordt aangesloten haalt de printer de huidige datum van het netwerk ofwel via de USB driver. Dus al laat je hem eerst 2 jaar in een doos steken, als hij nog in staat is om een leesbare statuspagina uit te spugen heb je nog garantie. Ik heb hier dus al printers onder garantie kunnen laten herstellen die volgens de factuur buiten de garantieperiode vielen. Maar de printer moet dan echt nog wel in staat zijn om een leesbare statuspagina te produceren waar de service datum op staat, deze info is niet via de driver te achterhalen.

Ik besef dat de toners bij een ander merk goedkoper kunnen zijn of dat andere merken sneller zijn maar voor deze 2 redenen alleen al raad ik iedereen die op zoek is naar een laserprinter altijd Samsung aan.