Specificaties Behuizing, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata II Zwart Review

ToppieJoppie 3 februari 2007, 496 views

Antec LifeStyle Sonata II Zwart

Pluspunten

• Airduck zorgt voor goede airflow
  • Goede drive bays
  • Prachtig design

Minpunten

• Moeilijk inbouwen
  • Scherpe randjes

Kwaliteit voeding Score: 5
Vanochtend deze kast binnengekregen. Ziet er erg degelijk/goed uit. De installatie verliep niet al te soepel, ik vond het een onhandige kast om mee te werken, vooral vanwege de scherpe randjes e.d.

Het eerste dat opvalt bij het openen van de kast is de speciale koelbuis. Dit is een soort luchttunnel waar 2 ventillatoren in kunnen worden geplaatst: 1 voor de graka en 1 voor de CPU. De airflow is hierdoor erg goed te noemen, helaas is het installeren van dit ding nogal lastig. Ook is het gebruiken van grote graka koelers niet mogelijk hierdoor. Het airduck kan dan natuurlijk wel worden weggelaten.

De drive bays zijn goed geplaatst, en mits je kabels lang genoeg zijn een plezier om mee te werken. De hd's prik je er zo in.

Wat betreft koeling: erg goed. Er zijn heel veel plaatsen waar een koeler kan worden geplaatst en de kast heeft een prima airflow. Ter illustratie: een AMD Athlon 64 3000+ (standaard 1.8ghz) wordt maar 31 graden @ load op een overclockte snelheid van 2.7ghz (!). Dit is met de standaard koeler op de processor en een 92mm fan in het airduckt.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata II Zwart?

Ik heb toch niet helemaal dezelfde ervaringen met een Sonata, de scherpe randjes heb ik nog niet kunnen vinden.
Verder is het probleem met korte kabels gemakkelijk op te lossen door de harde schijven andersom te installeren (de aansluitingen dus aan de achterkant).
De scherpe randjes zitten er echt wel hoor, ga maar eens met je hand in/achter het HD rek. Komt misschien ook omdat ik kolenschoppen heb hoor...

En wat betreft die kabels; ik heb ze achterstevoren gemonteerd de hd's, maar toch is het maar net aan met de SATA power cable...
Ik heb inderdaad ook alleen maar positive ervaringen. Daarbij kan er in het airduckt nog een extra fan voor op je graka geplaats worden voor verse lucht op de graka.

Een tip is overigens om een pantykousje op het rooster bij de inlaat van het airduckt te plaatsen, die is nog redelijk stofgevoelig.

De voeding kun je overigens op het moederbord prikken zodat ie kan samenwerken met Cool'n'Quiet, misschien ook wel met een INtel tegenhanger.
Klopt dat werkt erg goed, die voeding is echt stil! En de airflow is fantastisch, mijn ATI x1950pro wordt met de standaard koeler hooguit 45 graden @ load O+
Airduck zorgt voor goede airflow

Het schijnt juist dat die duct de airflow in veel situaties alleen maar tegenwerkt.
Op zich is het een nette kast waar inderdaad de interne temperatuur redelijk laag blijft. Echter over de voeding ben ik minder te spreken. In standby (PC uit, netspanning aan) is deze bijna gaan smelten.

Het was even schrikken bij thuiskomst toen de PC naar brandlucht rook. Tegenwoordig maar ook de netspanning omzetten voordat je de voordeur dichtrekt.