Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Review

CrazyBernie 17 mei 2011, laatste update op 17 mei 2011, 1.115 views

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart

Pluspunten

• Camera
  • Bettere batterijtijd
  • Scherm
  • Bereik
  • Snelheid

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Batterijtijd is nog niet het beste ooit

Ongeveer vanaf het moment dat de Galaxy S vorig jaar op de markt kwam heb ik hem met veel plezier gebruikt. En toen de opvolger aangekondigd werd had ik dan ook meteen het plan om zo snel mogelijk de opvolger in handen te krijgen.

Inmiddels heb ik de telefoon bijna een week en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben, in vergelijking met de Galaxy S is S2 sneller, stabieler en de batterij gaat langer mee. Belangrijkste verschil vind ik toch wel de snelheid, voelde de Galaxy S af en toe nog een beetje langzaam aan bij bepaalde zaken, bij de S2 kan ik daar helemaal niks meer van terug vinden. Je kunt daaraan wat mij betreft duidelijk zien dat Android en Samsung echt stappen hebben gemaakt het afgelopen jaar.

Positieve punten van het toestel:
  • De user interface is nog verder verbetert diverse dingen die voorheen alleen in custom roms te vinden waren zitten nu in de basis firmware van het toestel o.a. resizen van widgets om maar iets te noemen.
  • Batterij tijd, bij mijn vorige toestel was ik vaak halverwege de dag helemaal door de batterij heen en bij de S2 haal ik precies een werkdag
  • Scherm ik vond het vorige AMOLED scherm al echt helemaal te gek maar het nieuwe scherm is wederom een stuk beter
  • Snelheid het toestel reageert altijd snel en dat maakt android tot een waar genot om te gebruiken
  • De camera met ledflitser werkt echt perfect vooral in donkere drukke ruimtes zijn de foto's echt beter dan die van mijn iphone of Galaxy S
Negatieve punten":
  • Batterij tijd, ondanks dat de batterij tijd enorm verbetert is vind ik dat het altijd beter kan en dit is dan ook de reden dat ik het niet het beste toestel ooit vind.
  • Toestel voelt ondanks het betere plastic van de vorige versie toch nog steeds niet superluze aan

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Zwart?

Opzich wel redelijke review, alleen sluit ik me wel bij Quas aan. Het is een beetje karig. Misschien een paar foto's plaatsen of in ieder geval wat vergelijkingsmateriaal. Voor de rest was het wel goed te lezen. Duidelijke indeling en overzichtelijk.

Een goed begin is het halve werk!

Ik ben zelf ook van plan de Galaxy S II te nemen bij het verlengen van mijn abonnement. Ik ben zowieso wel te spreken over Samsung (heb momenteel de S8000 JÚt) en ik wil graag een telefoon met Android (ben Java based phones nu wel helemaal zat.)
Ik vind het echt jammer dat mensen niet even de tijd nemen om een review te schrijven. De meeste reviews tegenwoordig zijn 1-ster reviews. Maar ja, er is al een begin en ik hoop dat je het nog gaat uitbreiden.
ik verwachte veel van deze review, maar het valt tegen, ben je nog van plan om meer toe te voegen?
Deze review vind ik waardeloos, ga je dit nog uitbreiden, want anders kan je m ook verwijderen, het is alleen maar zonde van de ruimte.