Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (lcd, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 931C Zwart Review

ASUSROKZ 1 februari 2007, 719 views

Samsung Syncmaster 931C Zwart

Pluspunten

• Vormgeving (Glossy-zwarte voorkant!)
  • Contrast (zwart is ook echt zwart)
  • Bouwkwaliteit(Alles redelijk)
  • Ghosting (bijna niet)

Minpunten

• Kleurenweergave (dan moet je mijn verhaal maar lezen)
  • Feature-set (Ow wat is die software goed -_-')
  • Prijs (Te duur voor een scherm wat niet zijn doel naleeft)

Featureset
Geen videoingangen. Puur en alleen Poweringang en een analoge en een digitale video-ingang. De meegeleverde software is helemaal een ramp. Zoals hieronder vermeld heb ik geprobeerd de kleuren aan te passen, en dat was echt een crime. Ik deed de wizard voor kleurverandering, en toen ik contrast wilde fine-tunen, dan moest je de kleuren

Kleurweergave
Dit is waar ik het meest over struikelde. Dit is echt het slechtste scherm qua kleuren dat ik ook in mijn leven gezien heb. Stilstaande beelden zijn haarscherp en niks mis mee, maar als ik de game Call of Duty 2 start (waar ik hem ook voor gekocht heb, aangezien ik een fanatieke speler ben in dat spel), dan zijn de kleuren gewoon helemaal verkeerd. Geel is beige-achtig of grauw. Het hele scherm is gewoon te blauw, te koel van kleur, en het kan ook niet "warmer" worden ingesteld omdat als je met rood en groen gaat prutsen, wordt het gewoon te rood of te groen. De beste middenweg die ik gevonden heb was triest. Je ziet niet meer het verschil tussen een amerikaan en een duitser in een map als Carentan, alleen aan de vorm van het poppetje. Een map als dawnville voor de niet-leken, is een grote grijze massa, waar het onderscheid tussen omgeving en vijand ver te zoeken is. BAH!

Contrast en Helderheid
2000:1, what can I say? Zwart is echt git-zwart en wit is ook wit. Hier ben ik dan ook vol lof over.

Ghosting
Bijna geen, maar wel een beetje. Vooral een lichte kleuren-waas van rood en groen, omdat die het meest aanstaan om toch nog een beetje een "warm" beeld te krijgen.

Pixeldefecten
Niet van toepassing. Had er in ieder geval geen bij de levering.

Bouwkwaliteit en Afwerking
Redelijk.

Vormgeving
OK, toegegeven, dit is het geilste scherm wat ik ooit heb gezien. De glossy-zwarte voorkant maakt het helemaal af en de knoppen zitten netjes aan de onderkant weggewerkt. Zeer goed.

Te duur voor een scherm wat niet zijn doel naleeft: Een goed game-scherm.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 931C Zwart?

heb je de mode aan probere te passen?
Je kan met een knopje verschillende modes kiezen (magicbright) misschien dat dat helpt