Logitech Wireless Gaming Headset G930 Zwart Review
Dit is mijn eerste review, ik heb hier niet veel ervaring mee maar zet dit online om mensen te behoeden dezelfde fout te maken als ik.
Ik heb deze headset aangeschaft als vervanging voor mijn Sennheiser pc-150.
Voorheen heb ik altijd headsets van Sennheiser gehad waar ik zeker tevreden over ben echter gaat altijd de kabel van dit merk stuk bij maar dat is even wat anders want we gaan het nu over de Logitech hebben:-)
De logitech zit goed verpakt, dit is alles wat ik hierover kan zeggen.
Het geluid is voor games prima en de surround functie werkt echt (ik speel zelf alleen WoW en af toen een shooter).
Ik heb de headset alleen getest met films, muziek en WoW.
In WoW hoor je echt dingen achter je enzo, wel top is dat.
Voor muziek is de...
Pluspunten
surround klinkt goed bouwkwaliteit is goed veel features en handige knopjes
Minpunten
te veel bass om normaal muziek te luisteren zit ZEER oncomfertabel
Eindoordeel
Ik heb deze headset aangeschaft als vervanging voor mijn Sennheiser pc-150.
Voorheen heb ik altijd headsets van Sennheiser gehad waar ik zeker tevreden over ben echter gaat altijd de kabel van dit merk stuk bij maar dat is even wat anders want we gaan het nu over de Logitech hebben:-)
De logitech zit goed verpakt, dit is alles wat ik hierover kan zeggen.
Het geluid is voor games prima en de surround functie werkt echt (ik speel zelf alleen WoW en af toen een shooter).
Ik heb de headset alleen getest met films, muziek en WoW.
In WoW hoor je echt dingen achter je enzo, wel top is dat.
Voor muziek is de headset niet super, te veel bass.
Maar nu de reden dat ik de headset na 1 maand gebruik al op markplaats heb gezet.
Ik heb nog nooit een headset gehad die zo oncomfertabel zit, hij is veel te zwaar en drukt zo hard op mijn hoofd dat ik de headset niet langer dan 1 uur op kan.
Hij drukt zowel op de bovenkant van mijn hoofd als op de zijkant.
Al met al heb ik dus niks aan de headset omdat ik deze niet lang kan gebruiken, ik heb een aantal vrienden laten testen en ze ondervinden hetzelfde probleem als ik (de een wat minder dan de ander natuurlijk).
Gr,
Jesse
Heb jij ook een Logitech Wireless Gaming Headset G930 Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (11)
Het zou jammer zijn als iedereen positief was, want kritiek moeten we ook hebben
Toch wil ik even kwijt dat je probleem met de bass gemakkelijk verholpen kan worden.
De bass kun je makkelijk instellen. Je kunt de windows tools daarvoor gebruiken, en met de (zeer simpele, en jammer genoeg niet uitgebreide) equalizer je bass omlaag halen, maar je kunt ook gewoon het door Logitech meegeleverde programma gebruiken.
Over je probleem dat de headset te strak om je hoofd zit...
Je weet dat je de grootte kunt instellen?
Eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit een probleem mee gehad, en ik vond het altijd fijn zitten.
Het geluid is echt perfect, en de afstand die je ermee kunt lopen is ook echt minstens 10m (door muren heen is geen probleem uiteraard).
@egowelt Hier iets over de G-buttons, ik hoop dat je er iets aan hebt:
Buttons:
- Volume (roller)
- 3x G-button
- 1x Mute-button
Als je echter wat meer verstand hebt van programmeren etc. kun je zelf macro's schrijven en in het programma zetten (hoorde ik. Heb ik zelf nog niet geprobeerd
Minpuntje is wel dat er geen macro-editor bij zit. Het is dus niet de bedoeling van Logitech dat je zelf functies geeft aan de G-buttons.
Microfoon: Goede opnamekwaliteit. Het lampje op het uiteinde van de microfoon-boom geeft aan of de microfoon ge-mute is. Je kunt de microfoon simpel muten door op een mute-button op de headset te drukken.
Bedankt voor jullie feedback!
Je kan de bass inderdaad instellen maar dit is de eerste headset waar ik dat moet doen. Ik bedoel dit is de eerste headset die van zichzelf zo waardeloos geluid geeft dat ik dit moet aanpassen met een softwareprogramma.
Ik kan de headset niet instellen qua hoe strak deze om mijn hoofd zit? Ik wist dat dat op de niet draadloze variant wel kan, maar bij die van mij niet.
Sorry dat ik nu pas reageer.
De microfoon is inderdaad prima! Echter voor mij weer gewoon een Sennheiser want die geeft goed geluid en doet geen pijn na een paar uur dragen:)
Groeten Jesse
Ik lees op het interwebs hier en daar negatieve verhalen over de zgn. 'sidetone'-functie, kun je daar iets over zeggen?
Ook ben ik benieuwd naar de extra functies die deze headset heeft: de G-buttons, het lampje op de mic boom, etc. Zou daar graag ervaringen over horen.
Qua gebruiksgemak: OP is niet de enige, ik heb al vaker gelezen dat mensen deze headset oncomfortabel vinden. Denk dan ook dat ik eerst eens naar een winkel zou gaan om 'm zelf op te zetten en kijken hoe ie voelt.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 20:00]
ps. ik kan geen wireless gaming headset vinden van Sennheiser, alleen met draad.
Kan jij me vertellen welk model jij bedoelt?
Gr,
Jesse
[Reactie gewijzigd door jesses op 25 juli 2024 20:00]
Als je even een paar minuutjes de tijd neemt om de equalizer naar je smaak in te stellen,klinkt hij echt fantastisch
Vind hem zelf ook heerlijk zitten,geen problemen mee .
Als ik een Sennheiser (zelfde prijsklasse) gewoon aansluit geeft ie top geluid en hoef ik niet de bass te verminderen e.d.
Het geluid van de headset zelf vind ik dus gewoon niet goed.
En ik ben blij dat jij hem fijn vind zitten, ik kan de headset niet gebruiken omdat het pijn doet aan mijn hoofd.
Ik wou dit graag op tweakers delen om mensen te waarschuwen voor dit probleem, het is toch een dure headset!
Groet,
Jesse
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn