Specificaties 256GB 2.5" (SATA-600) @ 355/215MB/s - Bekijk alle specificaties

Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB Review

psygarden 17 mei 2011, laatste update op 17 mei 2011, 760 views

Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB

Pluspunten

• werkt zalig snel samen met mijn windows PC

Minpunten

• Niet compatibel met Mabook Pro 2011's

Geen review maar een waarschuwing, deze schijf is NIET compatibel met de nieuwe Macbook Pro 2011.

Je krijgt datacorruptie of kan zelfs je systeem niet installeren, de frabrikant heeft dit ondertussen bevestigd maar er is geen oplossing voor handen. (gelukkig heb ik zelf geen macbook)

in mijn PC is het de beste upgrade ooit ;)

Persbericht van Crucial:
Hello,

Some users have reported internal compatibility issues between their early 2011 Mac Book Pro systems and Crucial C300 SSDs, while their C300 works if used as an external drive. This is not a specific or unique compatibility issue to our Crucial SSDs; the same issue seems to be affecting other brands of SSDs as well. There has been some speculation as to what the cause of this is, but to date there is no known resolution.

As a result of this, for the time being Crucial has elected to no longer show the C300 drives as compatible in the 2011 Mac Book Pro machines. Several forums have posted possible work-around fixes for this issue that you may want to consider if you are affected by this situation. We are continuing to research this issue and look for a long term solution for our Crucial Mac Book Pro customers.

Thanks,

Heb jij ook een Crucial RealSSD C300 2.5" 256GB?

Dit heeft niet specifiek met de C300 te maken. Zoals Crucial zelf al zegt "This is not a specific or unique compatibility issue to our Crucial SSDs; the same issue seems to be affecting other brands of SSDs as well. "

Op dit moment leveren alle SATA III SSDs problemen op met een groot deel van de nieuwe Macbook Pros. Zie ook hier:
Volgens mij is het probleem dat de Macbook Pro 2011 niet compitabel is met de meeste harde schijfen, dus volgens mij kun je beter daaronder een waarschuwing hangen.
Zoals hierboven al genoemd het probleem ligt niet bij de SSD of bij SSD's en hardeschijfen in het algemeen, maar bij dit type Macbook Pro. :)
't is misschien niet specifiek voor dit model SSD, maar je zal het maar net willen kopen