HP ZR24w Zwart Review

Akino 11 juni 2011, laatste update op 11 juni 2011, 1.625 views

HP ZR24w Zwart

Pluspunten

• Scherm voet makkelijk te monteren en weer te demonteren.
  • gaat makkelijk weer in de orginele verpakking

Minpunten

• Grijze waas over het paneel (stof achter de toplaag???)
  • Niet egaal

EDIT:
Deze poging tot review is deels niet 100& taal correct,mijn excuses hiervoor>
Er zullen mensen zijn die het niet met mijn duidelijke minpunten eens zijn.
na 2 HP schermen,doorgegaan voor de een Dell,zie mijn review Dell U2410
Heel het IPS scherm,is voor mij,een diepe teleurstelling,overropepen punten en verzwegen
kwalen,die heel de "grote inkijkhoek" beleving onderuitmaaien.
Conclusie:LG h-IPS panelen zijn niet egaal,en de coating geeft inkijkhoek/stof/olieachtig/hologram
effect,wat dus alle pluspunten onderuit haalt.
De coating is normaal,dus het is " normaal" dat de coating grijs word,vlekken geeft als je je inkijkhoek
veranderd,Hoe men dan op de 178 graden inkijkhoek komt,en dat er bijna nooit wat over vermeld
word,is mij een raadsel.
Andere inkijkhoek+waaseffect is dus ook inkijkhoek,en met 10 gaden kijkhoek verandering,zonder
waasellende mag je al blij zijn bij deze panelen,ongeacht de fabrikant van de palstic rand waar het
LG H-IPS paneel inzit.

Ik had graag een lovende review geschreven,maar ik kan het niet met hier en bij de Dell beschreven kwaaltjes,zeker voor de prijs en specificatie en alle in de hemel prijzen van deze panelen.....een droeve teleurstellig
Ik kan het niet mooier maken dan het is.

vandaag na paar dagen wachten eindelijk was ie er dan,mijn HP Zr24

Scherm was D.O.A,dus hieronder beschrijving van de werkende meegelverde toebehoren.

Na alles geduldig en netjes te hebben uitgepakt uit de standaard bruine fantasieloze HP doos,
Bij het openen van de doos,bevinden zich bovenin de voet en de meegeleverde kabels en handleiding om te monitor op de voet zetten.
Voor elke interface van het scherm is er een kabel meegeleverd.USB A_B,VGA,DVI en disp[layport en eurostekker netsnoer)

De voet is niet noemenswaardig van gewicht,zonder scherm staat het schermbevestigingspunt schuin,valt zo met de hand bijna geen beweging te krijgen.In de voet zit een uitsparing wat zich uitstekend gaat lenen om pennen,schroefjes en andere ditje en datjes in te gooien.
Tot zo ver ik het tot op heden heb begrepen zijn er maar 2 mogelijkheden voor de hoogte,laagste stand,scherm is dan niet 90 graden te kantelen.Of anders vervolgens zo'n 25 cm hoger.dan is het scherm wel kantelbaar.
Het scherm zelf schuift zonder enig probleem en of kracht moeten zetten om het op het kantel/draai bevestigspunt van de voet.Kantelen gaat erg soepel.
wegens perikelen met het scherm zelf verder nog niet te veel aandacht aan de voet gegeven,maar dit zijn mijn eerste indrukken,zonder de handleiding te raadplegen.

Eindelijk heb ik een werkend exemplaar.

Qua kleur is het een prima scherm,echter de kwalen/irritaties blijven mij achtervolgen.

Het paneel wat ik heb,heeft last van een grijze waas,de helderheid varieert de hele tijd.
Na de weergave van donkere afbeelding,ga je naar b.v verkenner,en zie het scherm steeds helderder en helderder worden.
Na een reboot is m'n scherm ineens donkerder,om nadat de verkenner geopend en gesloten is,weer een stuk helderder te zijn.(met langzaam helderder worden)
Dit is dus spuper irritant als je met grote afbeeldingen werkt waarvan b.v een kant donker is en de andere kant licht,en op ware grote weergegeven,opzijschuift,je eerst kan zitten wachten tot schem weer op z' volledige helderheid komt.
Dynamische contrast staat uit.Dus dat speelt niet mee.

In de onderhoeken is de bleedign domminant en naar mijn mening irritant aanwezig.

De topcoating lijkt wel vol stof te zitten,vooral op heldere opervlakken is goed te zien,en erg irritant
Mijn scherm heeft daardoor soort van grijze waas,wat een soort van inkijkhoef effect veroorzaakt.
De matte laag is net niet mat genoeg,en geeft zelf in het donker af en toe nog een spiegelend effect.

Het is kortom voor mij nogsteeds een dikke tegenvaller,het geeft me zelf het idee dat ik op een goedkoop TN paneel zit te werken,op de kleuren en scherpte na dan.

Voor de prijs,had ik meer verwacht,deze gaat terug naar de winkel.

Support HP is bedroevend laag,geen een call center medewerker kan iets nuttjgs melden over de coating.
vraag een mail aan HP,laat je rondjes surfen op de website,om weer terug uit te komen waar je begonnen bent.
Bellen,lange bandjes,veel keuzes,....maar zakelijke monitoren,die was ff zoek.
Eerste vraag van de support medewerker,waar kunt u het scherm op aansluiten,een computer een netbook een noteboek een server,een workstation.
Verkoper scherm kon ze ook niet bereiken,of via de zelfde betaal nummers,waar je niets wijzer word.

Vroeger zakelijk veel HP/compaq support nodig gehad,die was toen prima,maar hede te dage is een persoon met productkennis aan de lijn krijgen onmogelijk.

EDIT

Nou,dus nu maar een Dell gekocht.

Irritante coating is dus ook bij de Dell gebruikt.
Wederom oplichtende coating bij inkijkhoek 10 graden +,ook roze waas,te helder.
Reflectie is wel zogoed als 0,in vergelijking met de HP ZR24w

Die irritante coating,vlekkerig (niet egaal) paneel,zal wel aan de gebruikte LG panelen liggen.
Gebruik je een bureaublad achtergrond valt het niet zo op,als je er selectief overheen kijkt.

Verbazingwekkend dat deze panelen zo goed beoordeeeld worden,....zal vast wel zijn doordat mensen van TN maar IPS gaan,en niet zoals ik een IPS naast een (4 jaar oud) PVA paneel.
Inkijkhoek is puur verkooppaatje,wil je goede kleuren,zit je net zo op je stoeltje te wippen als bij een TN.
Al is bij een TN het prijskaartje zo laag,dat je dat voor lief neemt,daar ik bij een " zo waanzinnige beoordeeelde"H- IPS genratie,wel wat meer had verwacht.

Heb jij ook een HP ZR24w Zwart?

Hier hebben we niet zoveel aan inderdaad. Heb het scherm zelf ook en voor de prijs en beeldkwaliteit die je krijgt is het echt een koopje.

De problemen die je hebt komen me overigens bekend voor. Dit had ik bij m'n DELL scherm. Ik ben geen techneut, maar heeft idd iets met backlight te maken. Ik moest hier toen m'n panel voor vervangen, echter had DELL z'n eigen onderdelen waardoor de boer om de hoek er niks mee kon. Voor mij ook een rede om geen DELL scherm meer te kopen. Hij fixed alle schermen, maar dit was weer een "apart" geval. Terugsturen naar DELL werd een (te) duur geintje.

Zo zie je maar, ook de zo geroemde (en duurdere) DELL schermen (zonder IPS panel zelfs) kunnen stuk gaan, zoals met elke techniek. Sterker nog, dan ben je nog aangewezen op DELL ook na de garantie periode.

Kan gebeuren en lijkt me een uitzondering, geen regel, dat ze DOA aankomen.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 17 mei 2011 14:25]

Ik snap niet zo goed waar je op doelt in een HP ZR24W review. Je roept 6x iets over je DELL.
De tekst (en beoordeling) van de reviewer is aangepast na mijn tekst toen het alleen over het defect ging waarin hij de problemen beschreef die ik herkende. Vandaar dat het nu wat krom overkomt wellicht.

Wilde alleen aangeven dat ik met m'n vorige DELL scherm hetzelfde probleem heb gehad. Gezien de negatieve review over een DOA en de problemen die bekend voorkomen diende het wel degelijk een doel.

1) Wat het probleem zou kunnen zijn
2) Dat DOA's niet alleen bij HP's gebeuren, maar met alle techniek mogelijk is
3) Dat je bij een DOA van DELL nog meer de pineut ben dan dit HP scherm ivm eigen specifieke panel.
4) Dat ik dit HP scherm ook heb en het gewoon een heel mooi scherm is voor de prijs, zeker qua kleurechtheid. Alleen het contrast is niet heel hoog, dat is wellicht een kritiek puntje.

Overigens herken ik geen van de problemen die de reviewer nu aangeeft. Dus wellicht dubbel pech?

Mijn HP staat naast een (andere) DELL van zo'n 750 euro. En de HP is veel mooier. Dus vind ik het een koopje.
Dit is geen review, een DOA kan altijd gebeuren en is op geen enkele manier representatief voor een scherm. 1 ster, tot je hem bijwerkt naar een waardige review.

Je grammatica is beneden peil, en ik kan er op geen enkele manier iets van maken. Punten, komma's, geen spaties, wel hoofdletters, geen hoofdletters.

Ik snap dat je pissig bent, maar dit is niet de manier om het te uiten.
Ben niet pissig,enkel om ook te laten zien,dat er ook met dit soort producten wat mis kan zijn.
Dat snappen we allemaal. Maar een review gaat over een volledig werkend product, een enkel defect is niet representatief voor het totaal product wat in de winkel ligt ;) Als je een werkende exemplaar in hadden hebt kun je die mooi reviewen, en daarbij aangeven dat je een D.O.A. hebt gehad, maar op deze manier is dit geen review natuurlijk, heeft niemand wat aan ;)
...ruzie met review posten opgelost

[Reactie gewijzigd door Akino op 16 mei 2011 15:40]

Het zou prettig zijn als je je review nog eens naloopt: interpunctie, slecht lopende zinnen, rare afkappingen. Het leest gewoon niet fijn. Het lijkt basisschool schrijfstijl, terwijl je volgens je profiel al ruim de dertig gepasseerd bent.
HP of Dell,allebij LG H-IPS paneel,met Idem klachten/kwaaltjes.Het is maar hoe je er naar kijkt.
Ik zie het als net niet voor toch net te veel geld.
Doorsparen voor een fatsoenlijke Eizo dus.
"Het is maar hoe je er naar kijkt" :D
Je moet gewoon niet met je neus tegen het scherm gaan zitten. Als je er zo'n 60 cm vanaf zit heb is je probleem met de witte vlakken zo goed als opgelost.
Ik heb het scherm nu een dag of twee in huis en ik vind het een geweldige monitor voor het geld.

Dat je zelfs weet te zeuren over de fanstasieloze bruine verpakking vind ik tekenend voor deze review. Het betreft hier immers een businessmodel en dus is het logisch dat ze geen flitsende, onnodig dure verpakking hebben ontwikkeld.