Specificaties Tower, 3 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-8N Review

j0ren 15 mei 2011, laatste update op 15 mei 2011, 1.577 views

Lian Li PC-8N

Pluspunten

• MODBAARHEID!!
  • Uiterlijk
  • HDD systeem
  • prijs

Minpunten

• standaard fans zijn kut

Sommige foto's staan er maar half op, tweakers failt gewoon. Resizen heeft ook geen zin.
Moet je even de rechtermuisknop -> afbeelding openen in nieuw tabblad ;)

Goed, dit word mijn 1e review op Tweakers.net, opbouwende kritiek graag, maar niet te negatief hè ;)

Waarom een review over deze kast?
Ik zag deze kast vandaag dus weer in de aanbevelingen van de Pricewatch staan. Dit deed me herinneren aan het kastje wat ik vroeger heb gehad, en omdat ie zo prachtig was heb ik besloten maar even een review te typen. :)

Verpakking
Prima, niks mis mee. Zoals van lian li gewent; een doos met alle features en foto's erop, in de doos de kast in een plastic zak met 2 dikke piepschuimblokken erom en in de kast zelf een doosje met schroefjes, tiewraps en frutseltjes.
Ohja, en een handleiding * Gooit richting prullenbak * :X

De buitenkant
1 woord: Superstrak! Niks geen poespas, gewoon geborsteld aluminium and thats it. Uitsparingen voor de USB poorten zijn netjes gedaan, geen scherpe randjes of slecht uitgelijnd.
Elke keer weer een heerlijk gevoel als je de powerknop indrukt, echt een gevoel van kwaliteit.
Resetknop had wat groter gemogen, kun je met moeite met de vinger indrukken, en mensen met wat dikkere vingers zullen een puntig voorwerp moeten opzoeken.

Zo is hij dus unmodded.
( oude foto, let niet op zakken met snacks :P )

En even een foto van de case zonder topcover:

De binnenkant

De binnenkant is van onbehandeld alumium, erg mooi glimmend en past goed bij het zwarte geborstelde alumium.
De binnenkant is simpel uitgevoerd, niks geen plastic kliksystem ofwat, gewoon oldskool met schroefjes. Daar houd ik wel van.
Hardeschijf tray is leuk gedaan, je schroef rubbertjes aan je HDD, en vervolgens schuif je hem in de hardeschijftray, waarna je een soort poortje naar beneden doet zodat de HDD's er niet uit kunnen.

Verder heb ik niet veel te zeggen over de binnenkant.

Geluidsproductie

Zeer irriterend. Standaard Lian Li fans zijn luidruchtig en verplaatsen weinig lucht. Meteen nieuwe fans bestellen bij aankoop van deze kast, dan zit je goed.

En dan eindelijk het stukje waar het mij allemaal om gaat:
Modbaarheid

Jammer dat er geen optie is ; UBERFACKINGGOED oid, dit is namelijk echt 1 van de best te modden cases imo.

Goed, het idee was dus waterkoeling te bouwen in een kleine lian li kast. Let's start.
Als eerst heb ik een PSU extender gemonteerd zodat de voeding verder naar achter zit, en er dus meer ruimte over is voor een radiator.

Daarna begonnen met aftekenen van de radgrill op de topcover ( welke trouwens afneembaar is, erg handig! )

En dan uitslijpen die handel!

En dan de radgrill erop, lijkt scheef maar zit 200% recht.

Dat is dus de 1e mod.

Vervolgens wilde ik even dat de PSU kabels wat minder in de weg liepen, dus even een gaatje geslepen en rubbertje erin gedaan. Dit is echt 1 van de meest functionele mods!

Ok en dan de 3e mod:

Ik wou wat speciaals doen met de 120mm radiator die ik over had.
Toen heb ik dus de gaten voor de fittingen mooi uitgeboord zodat de radiator extern zit, maar er geen slangen te zien zijn vanaf de buitenkant.

Vervolgens alles in gebouwd; blablablaaa

Eindresultaat

:o :o :o :9~ :9~

Dat was het zo ongeveer. Ik zal deze review af en toe even wat updaten als ik vind dat er wat mist.
Het lijkt misschien een beetje een buildlog, maar ik wil jullie graag laten zien hoe erg goed modbaar deze kast is.

Groetjes!

Heb jij ook een Lian Li PC-8N?

Damn dat waterkoelingssetje ziet er geil uit :9~ :9~
Thanks! Dat zegt iedereen aan wie ik die foto laat zien :)
Welke componenten zijn dat allemaal? Hoe zijn de prestaties? Ziet er uit als iets wat ik zelf ook ooit zou kunnen gebruiken.. :+
Even een klein puntje, het resizen van de foto's zijn een beetje mislukt :+

verder dikke casemod hoor! :9~
Zoals bovenaan de review staat, tweakers faalt. resizen had geen zin.
Gewoon even openen in nieuw tabblad dus.
Thanks!
Heatkiller LT cpu blokje
Ek WB 5770 fullcover blokje
TFC 240 radiator
TFC 120 radiator
Laing mcp 350 pomp + EK cover
3/8ID 5/8OD slang met feser blue vloeistof
en een swiftech reservoir ( kutding, niet kopen )

Kost wel aardig wat.
Heb toen de case + waterkoeling verkocht voor 500 euro..