WD Elements Desktop 2TB Zwart Review

StelioKontos 2 augustus 2012, 5.664 views

WD Elements Desktop 2TB Zwart

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • warmteproductie
  • Goedkoop

Minpunten

• mogelijk onbetrouwbaar?
  • geen eSATA
  • geen USB3

Mobiliteit Score: 4
Nadat ik al mijn bestanden op deze harde schijf had gekopieerd zag ik enkele dagen later dat de harde schijf niet meer werkte. Het lag niet aan de voeding of usb kabel, en ook niet aan mijn pc, vermoedelijk een defecte lees/schrijf kop. Ik heb van de winkel waar ik hem besteld heb een nieuwe gekregen dus nu maar hopen dat deze niet ook defect gaat.

Geluids en warmte productie zijn beter dan ik gewend ben van externe harde schijven, dus dat is wel een pluspunt. Je hoort hem nauwelijks. Warmte is voor een eHDD niet erg van belang, maar deze doet het aanzienlijk beter dan andere eHDD's waar ik ervaring mee heb.
Hij was een van de goedkoopste externe harde schijf in de Pricewatch van 2TB toen ik hem bestelde, dit was voor mij de doorslaggevende factor.

De reden dat ik prestaties 4 sterren geef is omdat de prestaties niet geweldig zijn maar dit is te verwachten bij een goedkopere externe HDD. Niks bijzonders, maar voor de prijs is het gewoon op niveau.

EDIT: de vervangings-HDD doet het nog steeds goed. Het zal dus wel pech zijn geweest. Ik ben ruim tevreden over deze HDD, vergeleken met eerdere schijven van andere merken.

EDIT 2: na een jaar doet de eHDD het nog steeds goed. Helaas is wel de voeding kapot gegaan, ondanks dat deze goed behandeld is om kabel breuken te verkomen.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 2TB Zwart?

Is het mogelijk om direct vanaf deze HDD op mijn HD-TV films te kijken of trekt de USB verbinding dat niet? Hoe krijg ik het anders voor elkaar, via HDMI? en is het mogelijk om op deze HDD een HDMI kabel naar je TV te trekken? Ik kijk nu met name blu-ray 1080p .x264 films vanaf mijn laptop via HDMI. Alvast bedankt voor reacties.

Gr
Ronald
In principe kun je direct films kijken vanaf de HDD op uw TV. Maar waarschijnlijk verloopt dat niet erg soepel, ik heb er zelf slechte ervaring mee maar ik weet vrij zeker dat de TV zelf de beperkende factor is en niet de HDD.
Graag niet overal crossposten bij alle andere reviews... We verwachten tevens dat je zelf wat meer onderzoek en/of een forum post maakt.
Dat kan.
Ik kijk zelf @1920x1080 op m'n LG 42" 3D Plasma tv, nog geen 3D geprobeerd.
Bij mijn tv moet ondertiteling het zelfde naam als de film hebben, anders wordt hij niet gevonden (Bijv. Dumber and Dumber.mp4 dan moet je ondertiteling Dumber and Dumber.srt zijn).
Dat is minder dan, ik heb hem ook net aangeschaft en ben tot op heden goed tevreden -vingers gekruisd natuurlijk-.
Naar mijn idee maakt WD toch wel de betrouwbaarste schijven, de prijs van deze schijf was relatief laag, maar normaal gesproken betaal je voor WD vaak wel iets meer, omwille van degelijkheid denk ik. :)