HTC Desire S Grijs Review

zeezuiper 14 mei 2011, laatste update op 14 mei 2011, 3.144 views

HTC Desire S Grijs

Pluspunten

• Mooi scherm dat goed reageert
  • Snel
  • Veel applicaties voor Android beschikbaar

Minpunten

• Geen goede e-mail client
  • Vele handige applicaties, maar onbetaalbaar in het buitenland
  • Navigatie onbruikbaar

Een nieuwe telefoon van de baas dus tijd voor een nieuwe review :) . Omdat het een telefoon van de baas is heb ik geen oordeel gegeven over de prijs.

Ondanks het toestel niet over een AMOLED scherm beschikt ziet het scherm er erg goed uit. De kleuren zijn erg mooi, zwart is erg ehhh zwart en oogt scherp. Daarnaast is de performance van het toestel uitstekend. Opstarten van applicaties gaat erg vloeiend en het toestel reageert uitstekend op je vinger bewegingen.

Helaas is niet alles positief aan dit toestel. Het grootste nadeel is dat Activesync met Hotmail niet werkt. Daarnaast krijg ik ook geen geluid als er een nieuwe e-mail van mijn werk binnenkomt. Je kan natuurlijk wel een andere e-mail client installeren maar out of the box werkt de HTC mail client erg matig (en dit is voor mij een van de belangrijkste functies).

Verder is het hele Android gebeuren een verademing in vergelijking tot mijn oude Windows Mobile phone. Er zijn vele gratis applicaties zoals leuke spelletjes (die er erg goed uit zien en lekker weg spelen) en Google maps. Enige nadeel van dit alles is dat vrijwel iedere applicatie internet connectiviteit vereist en dit dus onbetaalbaar in het buitenland is.

De ingebouwde navigatie is totaal onbruikbaar. De stem klinkt al een buitenlander die slecht Nederlands praat en stuurt je ook nog eens de totaal verkeerde kant op. Aan het eind van de straat heb ik de navigatie uitgezet en niet meer gebruikt daarna.

Heb jij ook een HTC Desire S Grijs?

Reviews door de redactie

De negatieve eigenschappen die je noemt hebben jammer genoeg alleen betrekking op Android en niet op de hardware.
Google maps kun je vooraf cachen dus geen internet nodig.
En ik vind de emailclient van htc prima hoor, waarom voldoet deze niet?
Voor de rest ben ik heb het met je eens, goede review.