Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

gilian1993 12 mei 2011, laatste update op 13 mei 2011, 578 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit (heb de muis al 3/4 jaar)
  • Goede driver
  • Goede precisie

Minpunten

• Muis lag niet zo heel lekker in de hand (dit verschilt natuurlijk per mening)

Voorwoord

Ongeveer 2 jaar geleden bij het hebben van mijn nog "oude" pc, gebruikte ik een standaard muis die op verschillende scholen/kantoren werd gebruikt. Hier is trouwens niks mis mee, maar toch had ik het gevoel dat ik iets miste bij het spelen van games. Na wat op tweakers geneusd te hebben en naar raadpleging van wat vrienden heb ik uiteindelijk de G5 muis aangeschaft. Deze muis gebruik ik nu nog steeds, dus ik dacht maar eens een review te gaan schrijven.

Verpakking

Deze heb ik uiteindelijk weggegooid dus het is een tijdje geleden dat ik deze heb gezien. Wat ik me nog kan herinneren: het was een standaard maar wel stevige muis doos (eentje waarvan je de muis kon zien door het plastic heen) met een soort camouflage-achtige print met de kleuren groen en zwart. verder stond er natuurlijk nog informatie over de muis op de doos.
Wat ik me nog kon hinderend van de inhoud:
- Een Gebruikershandleiding (hier heb ik verder nooit naar gekeken)
- Een CD-rom van de drivers (deze zijn al verouderd)
- De muis zelf.

Ergonomie

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de ergonomie van de muis. Het voel goed aan bij de meeste games die ik gespeeld heb. Een probleem die ik had ervaart, was dat ik met mijn duim op het laagste punt (dus ik zit ook met me duim tegen mijn muismat aan) van de muis vast had (dus niet in de "speciale" inkeping die er is) en dat voelt alsof je met je duim op de zijkant van een tafel drukt.

Ook had ik een probleem bij het spelen van verschillende shooters. één daarvan van was "Gunz the Dual". Dit is een snelle shooter waarbij er bugs worden gebruikt in het spel (deze bugs zijn legitiem) en daar zijn heel veel gekke toetsaanslagen voor nodig en het moet ook nog heel snel achter elkaar.
het probleem bij het spelen van het spel met de muis was dat ik de reload gemapt had maar een van de duim toetsen (dit doe ik meestal met shooters). Dit zorgde voor het probleem dat ik minder houvast aan de muis had en drukte ik soms per ongeluk deze knop in bij het bewegen van de muis.

Nu ben ik hier ondertussen wel aan gewend , maar toch blijf ik hier op letten.

Functionaliteit

De muis heeft de volgende knoppen:
-Linker en rechter muisknoppen
-Snelheid verstellers (een + knop en een -)
-Een scroll die je kunt scrollen ( 8)7 ) /indrukken en naar links en rechts drukken.)
-2 duim knoppen (standaard te gebruiken voor je webbrowser. Vorige pagina of volgende.
Dit zijn volgens mij wel de standaard knoppen die er tegenwoordig op een game muis zitten.

Verder kun je in de muis nog gewichtjes inbrengen. deze zitten in een klein mooi metalen doosje. Het zijn een totaal van 16 gewichten (8x 4,5g en 8x 1.7g). In de muis zelf passen er maar 8. De gewichten stop je in een soort van vierkant doosje die je vervolgens in je muis schuift via de onderkant. Zelf gebruik ik helaas geen gewichten aangezien ik van een lichte muis houd .

Precisie

2.000 Dpi. Dit verschil merk je goed tussen normale muizen! Zelf weet ik niet het verschil tussen andere gaming muizen, omdat ik geen andere game muizen heb gehad. Zelf kun je in de driver (hier later nog wat over) ook nog allerlei snelheid instellingen doen.

Verder is dit genoeg om veel headshots te maken in shooters of om snel je units te selecteren in een RTS!

Bouwkwaliteit

Ik heb deze muis nu al ongeveer 2 jaar (het zou net zo goed 3 of 4 kunnen zijn 8)7 ) en hij werkt nog prima! De muis is volgens mij wel een paar keer op de grond gevallen, maar dat houd de g5 muis niet tegen! Zelf voelt de muis goed aan en niet goedkoop. Wat ik wel speciaal vond aan deze muis was dat er om de kabel een soort hard stof geweven zit dat volgens mij meerdere pogingen nodig heeft om met een schaar door te knippen (probeer dit overigens maar niet ;) )

Drivers en ondersteuning

Over de oude drivers was ik niet zo tevreden, maar dat is geschiedenis.

Overigens zijn er nieuwere beschikbaar. Deze driver heet "Setpoint" en is natuurlijk van Logitech. Deze driver bied veel mogelijk heden. o.a.: snelheid, aanwijzer versnelling, scroll-afstand, gamedetectie, enz. verder is er ook nog een geavanceerde optie waarin je de snelheden per stand kan aanpassen, gamedetectie instellingen (nooit gebruikt) en rapportagesnelheid (snap niet wat dit inhoud).

Ik vind gaming muizen over het algemeen wat aan de prijzige kant. Overigens vind ik wel dat de gereviewde onderdelen wel dan weer de prijs dekken bij deze muis. Ook is deze muis in vergelijking tot andere wel aan de toelaatbare kant.

Ik ben zeer tevreden over deze muis. ik heb deze al heel lang en deze is ook nog lang niet aan vervanging toe!

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

na 2 jaar een revieuw?, kijk dat is nog eens een duurstest.
verder noem je "2.000 Dpi. Dit verschil merk je goed tussen oude muizen! "
dat zullen gamers ook van deze muis roepen, 2000 dpi is niet zo veel meer :)
verder mooie review 3 sterren
"dit verschild natuurlijk per mening"

Ik heb de rest niet gelezen maar verschilt met een D schrijven ?

Altijd Stam + T dus verschil + T ;) D kan enkel als er een D voorkomt in de stam zoals word ^^

Leraar Nederlands out ;)
Heb dyslexie dus dat soort foutjes kunnen :P, ik zal het wel veranderen :)
Ik vind deze review zeer matig, ik raad de mensen aan om deze review te lezen:

@Johnbytheway ik vind dat je een beetje een kromme vergelijking maakt en ik raad je aan om op te zoeken wat dyslexie inhoud :P
Ik heb nog nooit zo'n goede review gelezen. Het word me nu allemaal even teveel. Puik werk gilian1993
leuke review gilian-san.
ook die iphone kwaliteit foto's zijn echt geweldig