WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD10TPVT, 1TB Review

well0549 12 mei 2011, laatste update op 12 mei 2011, 1.752 views

WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD10TPVT, 1TB

Pluspunten

• Stil
  • Snel

Minpunten

• WDIDLE zou makkelijker moeten kunnen

Ik heb deze schijfjes gekocht om in te bouwen in mijn Synology DIsk Station 411Slim.
Dit is een zeer klein NAS-je dat alleen qua afmetingen klein is. De prestaties zijn uitstekend.

Ik heb er 4 inzitten die in een RAID 5 opstelling staan.
(Dus raid werkt prima)

Ik heb eigenlijk zonder al te veel voorkennis deze schijven gekocht. Met de bedoeling ze in te bouwen in de DS411Slim.

Na verloop van tijd riep iemand iets over de load cycle count en toen ben ik even gaan zoeken. En wat bleek, ook op mijn ds411 liep de LCC wat op.

Uiteindelijk aangepast met behulp van WDIDLE en dat had effect.

De schijfjes zijn zeer stil en doen hun werk absoluut naar behoren. De warmte produktie is volgens mij ook prima, ze worden niet onnoemelijk heet of zo.

Ik gebruik de DS411Slim in combinatie met de mede8er om allerlei films af te spelen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit iets heb zien stotteren dus het lijk alsof de schijfjes hun werk prima aan kunnen.

Kortom ik ben best wel tevreden over deze schijfjes en begrijp ook niet goed waar die andere review vandaan komt. Wellicht heb ik geluk gehad omdat ik ook zonder voorkennis deze schijven heb gekocht.

Alleen had ik het geluk dat ze op de hardware compatibillity lijst stonden van het NAS waar ze in moeten komen.

Kortom tevreden gebruiker !

Heb jij ook een WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD10TPVT, 1TB?

geen concrete benchmarks, dat valt me wel tegen...
verder dan,"ja hij doet het goed" en "niet warm" kom je niet, misschien een verbetering
kun je miscchien iets zeggen over schijfsnelheden naar je nas?
voor de volgende keermisschien, vandaar geef ik je ook maar 1 ster

[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 12 mei 2011 12:19]

Nou ik denk dat het eerder aan de fysieke grens van de syno ligt.
Ik denk dat de schijfjes wel harder kunnen, maar de syno hoest het niet sneller op.

Maar vooruit,

Copy 900 MB van DSSlim naar pc- > averaging 45 MB per second.

Copy terug naar DS409Slim -> averaging 32 MB per second.
well0549 waar kan je de WDIDLE downloaden?
Kan het nergens zelf vinden namelijk
google es op "wdidle download" helemaal bovenaan staat ie dan .... Dan alleennog op download klikken
Past deze schijf fysiek in een PS3? Ik ben op zoek naar een passende "beste" (in termen van prijs/prestatie) 1 TB 2 1/2 inch schijf voor zowel mijn PS3 en Xbox360 . Heeft iemand een advies?
Wat is het verschil met de (oudere) Western Digital Scorpio Blue WD10TEVT ?