WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD10TPVT, 1TB Review
Ik heb deze schijfjes gekocht om in te bouwen in mijn Synology DIsk Station 411Slim.
Dit is een zeer klein NAS-je dat alleen qua afmetingen klein is. De prestaties zijn uitstekend.
Ik heb er 4 inzitten die in een RAID 5 opstelling staan.
(Dus raid werkt prima)
Ik heb eigenlijk zonder al te veel voorkennis deze schijven gekocht. Met de bedoeling ze in te bouwen in de DS411Slim.
Na verloop van tijd riep iemand iets over de load cycle count en toen ben ik even gaan zoeken. En wat bleek, ook op mijn ds411 liep de LCC wat op.
Uiteindelijk aangepast met behulp van WDIDLE en dat had effect.
De schijfjes zijn zeer stil en doen hun werk absoluut naar behoren. De warmte produktie is volgens mij ook prima, ze worden niet onnoemelijk heet of zo.
Pluspunten
Stil Snel
Minpunten
WDIDLE zou makkelijker moeten kunnen
Eindoordeel
Dit is een zeer klein NAS-je dat alleen qua afmetingen klein is. De prestaties zijn uitstekend.
Ik heb er 4 inzitten die in een RAID 5 opstelling staan.
(Dus raid werkt prima)
Ik heb eigenlijk zonder al te veel voorkennis deze schijven gekocht. Met de bedoeling ze in te bouwen in de DS411Slim.
Na verloop van tijd riep iemand iets over de load cycle count en toen ben ik even gaan zoeken. En wat bleek, ook op mijn ds411 liep de LCC wat op.
Uiteindelijk aangepast met behulp van WDIDLE en dat had effect.
De schijfjes zijn zeer stil en doen hun werk absoluut naar behoren. De warmte produktie is volgens mij ook prima, ze worden niet onnoemelijk heet of zo.
Ik gebruik de DS411Slim in combinatie met de mede8er om allerlei films af te spelen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit iets heb zien stotteren dus het lijk alsof de schijfjes hun werk prima aan kunnen.
Kortom ik ben best wel tevreden over deze schijfjes en begrijp ook niet goed waar die andere review vandaan komt. Wellicht heb ik geluk gehad omdat ik ook zonder voorkennis deze schijven heb gekocht.
Alleen had ik het geluk dat ze op de hardware compatibillity lijst stonden van het NAS waar ze in moeten komen.
Kortom tevreden gebruiker !
Heb jij ook een WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD10TPVT, 1TB?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
verder dan,"ja hij doet het goed" en "niet warm" kom je niet, misschien een verbetering
kun je miscchien iets zeggen over schijfsnelheden naar je nas?
voor de volgende keermisschien, vandaar geef ik je ook maar 1 ster
[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 25 juli 2024 13:20]
Ik denk dat de schijfjes wel harder kunnen, maar de syno hoest het niet sneller op.
Maar vooruit,
Copy 900 MB van DSSlim naar pc- > averaging 45 MB per second.
Copy terug naar DS409Slim -> averaging 32 MB per second.
Kan het nergens zelf vinden namelijk
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn