HTC Wildfire Bruin Review

LeMauve 11 mei 2011, laatste update op 11 mei 2011, 485 views

HTC Wildfire Bruin

Pluspunten

• Mooi design
  • Betrouwbaar
  • GPS-ontvanger

Minpunten

• Te traag

Ik heb sinds december 2010 besloten om ook een HTC Wildfire aan te schaffen aangezien mijn ander toestel het begeven had.

Mijn eerste indruk van het toestel was zeer goed. Een mooi design heeft deze telefoon zeker, al valt over smaak natuurlijk nooit te discussiėren.

Het toestel zelf, heeft zoals de meeste smartphones, een tijdje nodig om op te starten merkte ik onmiddellijk, maar op zich is dat natuurlijk helemaal geen probleem. Alleen wat ongeduldig om het toestel natuurlijk helemaal uit te testen.

Daar was hij dan, helemaal opgestart, en wat ziet dat er toch goed uit zeg! Hier en daar wordt wel eens gezegd dat de minder hoge resolutie van het scherm niet zo'n mooi beeld geeft, maar dat vind ik toch reuze meevallen. Websites zijn goed te lezen, net zoals berichten en andere. Natuurlijk, als je misschien een telefoon gewoon bent met een hoge resolutie, dan zal je zeker wel een verschil zien. Maar naar mijn mening zeker en vast meer dan een voldoende hiervoor.

De interface is ook vrij simpel te gebruiken, al zou het wel wat ordelijker kunnen. Een goede verbetering zou volgens mij zijn dat je je apps mooi kan rangschikken, en eventueel zelfs in mappen zetten. Bij mijn weten is dat toch niet het geval.

Een opmerkelijk minpunt aan dit toestel is toch wel de batterij. Als je de gsm veel gebruikt(regelmatig sms'n, wifi ed) gaat hij helemaal niet lang mee, en kan het zelfs zijn dat hij maximaal 2 dagen meegaat. Jammer, zeker als je eens vergeet je gsm op te laden, want dan sta je daar zonder toestel.

Een ander minpuntje, in ieder geval vind ik dat toch, is dat het toestel niet zo snel is. Wanneer je een aantal berichten in je inbox hebt(vanaf 500) wordt het toestel opmerkelijk veel trager. Maar dit is wel natuurlijk simpel op te lossen door niet teveel berichten in de inbox te laten staan, net zoals je die automatisch kan laten verwijderen als je een limiet instelt voor een thread.

Al bij al een zeer degelijk toestel, zeker en vast als je bekijkt wat het toestel toch allemaal kan. Als je een smartphone wil voor een lage prijs, koop dan zeker deze, want het is wel waar voor je geld.

Heb jij ook een HTC Wildfire Bruin?

over het apps rangschikken : dit kan je inderdaad niet in het app-overzicht, maar je kan de apps wel rangschikken op je persoonlijke bureaubladen (houd in het app-overzicht de app 3 seconden vast en verplaats hem dan, hij kopieert, daarna kan je door de app vast te houden op het bureaublad hem op zijn beurt weer verplaatsen.)

Het toestel is inderdaad wat aan de tragere kant maar dit valt "eenvoudig" op te lossen door hem te rooten en er dan cyanogenmod7 op te zetten. Bij mijn HTC Tattoo werkt dit overigens als een zonnetje.
zou je misschien wat plaatjes kunnen toevoegen? of is dit mobviel jke enige camera :P?
maar kun je vooral wat concreter zijn, wat is "traag" duurt het 10 sec?min? uren?
Ik zal zo snel mogelijk enkele afbeeldingen toevoegen.

En met traag bedoel ik bv bij het typen van een sms, dat het toestel eerst niks doet, en wanneer je dan stopt met typen, het toestel pas dan begint met de input te geven. Hij heeft dus een tijdje nodig om het te verwerken lijkt me als er wat berichten opgeslagen zijn.

@ Apolex:

Ik ga dat zeker en vast beide eens proberen, bedankt voor de tip!
Nog een tip, je kan (elk Android toestel trouwens) folders maken op je homescreen.
Folder aanmaken, icoontjes er in verslepen en je kan best wat orderen.
Als je een mapje open hebt staan kan je "tap-n-hold" doen op de titelbalk van de folder, kan je een ander naampje eraan geven.

En traagheid, tsja. Valt een beetje onder het kopje 'je krijgt waar je voor betaald' denk ik :).
Als je van een Desire komt of iets dergelijks zal het beetje weird zijn, kleine scherm en de hikjes. Als het je eerste Android toestel (of smartphone) is dan is hij echt best aardig, zoals je ook al aangeeft.

Maak wat plaatjes / foto's van een klein afstandje zodat je kan zien hoe websites er uit zien op het low-res scherm. Geeft een goede indruk aan de mensen of het wel of niet een minpunt voor ze kan zijn.