Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus X77JQ-TY003V Review

relex28 11 mei 2011, laatste update op 11 mei 2011, 364 views

Asus X77JQ-TY003V

Pluspunten

• Lekker snel nar HD upgrade
  • Goede game performance
  • Groot scherm

Minpunten

• Scherm geeft heel veel spiegeling
  • Accu duur
  • Terugklokken van CPU op accu gebruik
  • stroomkabel kort

Beste Tweakers

Bij deze mijn review, ik heb de laptop van september vorig jaar en vond het nu wel eens tijd om een review te schrijven.

Algemeen
Ik gebruik de laptop dagelijks voor het mailen, virtualisatie, programmeren en soms ook gamen. Ik zal in deze review dingen terug laten komen die mij belangrijk leken en waarna ik kijk (ik spreek hier over mijn ervaringen deze kunnen verschillen met je eigen ervaring!)

Specificaties
Deze kun je "hier" vinden

Eerste indruk
Super goed verpakt en super blinkend, geen vuiltje op te bekennen. Voelde meteen robuust aan, dit mag ook wel want ik ben bang dat ik hem wel een keer laat stuiteren of iets dergelijks (heb ook verzekering). Boekjes en driver cd aanwezig, wat me wel opviel was dat er geen restore dvd aanwezig was en ook een partitie die dit mogelijk maakt. Dit is een bewuste keuze van Asus, want zodra je de eerste keer opstart vraag de software plaats dvd voor herstel cd te maken. Dit betekend dus dat je het OS aan kunt passen naar je eigen wil en dan een backup ervan maken (leuk als je het wilt gebruiken).

Windows / Software
Hier was is niet kapot van, zoals meer mensen weten zijn er heel veel onzinnige programma's en om het beestje een naam te geven rotzooi. Je hebt een programma waarmee je met gezichtsherkenning kunt inloggen door middel van de webcam. Naar de andere programma's heb ik verder niet gekeken. Ben gelijk daarna over gegaan naar een clean install, en kwam gelijk een paar problemen tegen je moet namelijk de software en drivers van de Asus N71JQ pakken als je de cd niet bij de hand hebt waarom?, omdat er geen drivers zijn voor de x77 op de site van Asus! maar de software en drivers zijn na genoeg hetzelfde dit levert dus geen problemen op.

Gamen
Hier ga ik niet veel over zeggen, ik doe veel call of duty 4, black ops, league of legends en portal 2 en dit gaat prima verwacht niet de ultra setting maar op normal komt alles goed.

HD
Iedereen die deze laptop heeft weet onderhand dat er een geen extra HD aansluiting is :( , deze is weggelaten op het moederbord 8)7. Dus ik had geen zin om veel geld uit te geven aan een redelijk grote SSD, dus dan maar een snellere hardeschijf. De western digital black 7200 rpm "Specs" is het geworden. Dit werkt een stuk sneller met alles dus ook met opstarten!. De snelheden van deze schijf zijn geweldig te noemen!

Accu
Verschrikkelijk maar begrijpelijk, de mijne houd nog geen 2 uur vol als ik geluk heb 1.5 uur, dit is dan ook geen kleine laptop maar te bedenken dat hij de kloksnelheid verlaagd naar 0.9 GHz! (Zie afbeeldingen). Ik was terug naar de winkel geweest en het laten zien, ze zeiden dat dit softwarematig was maar ik heb het voor alsnog niet opgelost. Als je films wilt kijken (full hd) op accu gaat dit lastig wederom door de kloksnelheid!

Voor (met stroom)
Zie afbeeldingen
Na (op accu)
Zie afbeeldingen

Touchpad / toetsenbord
Wat je ervan verwacht scrollen en zoomen met 2 vingers, zoomen gaat wat lastig mits je de instellingen goed hebt staan. Toestenbord is net als apple met ruimte tussen de toetsen werkt prima! Ik heb nu alleen last van de linker ctrl key dat deze af en toe een keer blijft hangen.

Tot slot
Deze review heb ik gemaakt volgens mijn smaak wil je iets weten let me know!

Nog 1 ding
Mensen dit is een super laptop! _/-\o_

Heb jij ook een Asus X77JQ-TY003V?