Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys E4200 Review

mariboto 12 mei 2011, 6.722 views

Linksys E4200

Pluspunten

• supersnel draadloos
  • controle over bezoek site`s die anderen doen

Minpunten

• nog geen gevonden

WLAN-bereik Score: 5
Na al lange tijd problemen te hebben gehad met de snelheid van het draadloos netwerk al een tijdje uitgekeken naar een ander, per toeval kwam ik op het juiste tijdstip erachter dat linksys een nieuwe router had uitgebracht. eergisteren laat bij cdromland.nl bestelt vandaag in huis gekregen,
Router was goed in doos met plastic lucht bubbels verpakt, Router nagekeken, meteen aangesloten, bijgeleverde cd erin, en in een paar minuten werkte alles perfect.
Installatie is kinderlijk eenvoudig te noemen
Had meteen een speedtest gedaan met draadloos internet
Ping 14 MS
download 22,42 Mbps
upload 2,78 Mbps
Heb het alles in 1plus pakket van Ziggo met een downloadsnelheid van 40 Mbps

En daar word ik dan weer vrolijk van met deze resultaten als je bedenkt dat bij de vorige router de wrt150N een download had van nog geen 4 Mbps

Een ander pluspunt van deze router is dat ik nu eindelijk weer controle heb over het internetgebruik van mijn kinderen, je stelt even een wachtwoord in en Jij bepaalt van hoe laat tot hoe laat de kinderen het net op kunnen, ook jij bepaalt welke sites doorgelaten worden

Heb jij ook een Linksys E4200?

Meer advertenties

Hallo mede tweakers,

Ik had even een vraagje betreft deze E4200 van linksys.

Momenteel heb ik een WRT 320N - 300mbps etc. Ik heb al vanalles geprobeerd om zo dicht mogelijk bij die 120mbit van ziggo te komen maar tot nu toe haal ik alleen de 90mbit.
Mijn gehele netwerk is CAT6 en ook loopt er een gigabit lijn vanaf de router naar mijn pc toe. (Ook DD-WRT helpt overigens niet) Met een laptop direct op de modem testen geeft wel de volle 120mbit)

Echter weet ik dat al een hele prestatie is om 90mbit te halen met een router ertussen dus dat het ook niet redelijk is om meer te verwachten.
Mijn vraag is nu.. of het zin heeft om deze aan te schaffen in de hoop meer uit de snelheid van ziggo te halen en dus dichter bij die 120mbit te komen?

Ondanks dat het lijkt dat deze router meer gefocussed is op de WLan blijf ik bij mijn vraag of het bekabeld mogelijk is een hogere snelheid te trekken of dat we met die 90mbit toch echt aan de ''max'' zitten van verwerkingssnelheid van de router.

Mvg

[Reactie gewijzigd door Rabbitto op 23 mei 2011 23:35]

zoals hierboven al staat. door ooz

Ik heb zelf ook deze router en haal 123 Mbps down en 9,9 Mbps up via de kabel.
Maar mijn punt is dat providers tegenwoordig weldegelijk snelheden kunnen halen wat ze beloven.

En ik haal het zelfde ;)
Rabbitto, ik vraag mij dit ook af. Haal ongeveer 93mbit max. met de WRT320n.
Ik heb maar 1 antwoord. Ga aan de slag met DD-WRT, dat werkt echt fantastisch en is helemaal geoptimaliseerd voor deze routers.

Ik heb een E3000 en een WRT610n draaien in een team en haal gewoon de max snelheden, ook draadloos.
Misschien zou wat meer informatie makkelijk zijn geweest
- Denk hierbij aan welk intenret abbonement je hebt, hierdoor kunnen we zien hoeveel snelheid je haalt.

- Speedtest screenshots?

- Enige benchmarks?
heb er nu bijgezet welk internet abbonnement ik heb, maar ken jij een provider die haalt wat het belooft?
Ik niet, wel weet ik wat de vorige router presteerde en wat de nieuwe nu doet/kan en met dat in gedachte krijgt het een dikke 10
Heb deze router vooral uitgekozen omdat het wireless voortreffelijk zou zijn, en volgens mij voldoet het daaraan.

[Reactie gewijzigd door mariboto op 12 mei 2011 08:06]

Toevallig ook wired intern getest?
Ik heb zelf ook deze router en haal 123 Mbps down en 9,9 Mbps up via de kabel.
Een paar kritische kanttekeningen t.o.v. E4200:

- Je kan de Linksys E4200 niet ophangen, alleen horizontaal plaatsen. Plaats je 'm toch verticaal, dan heb je een slecht bereik.
- Ik vind persoonlijk de Linksys oplossing van het "guest" gebruik waar je toch nog iedere gebruiker van het guest netwerk het guest wachtwoord moet geven niet lekker werken.
Juist het design vond ik juist fantastisch om hem aan de wand te hangen. Wist niet dat dit niet kon...

Mijn E3000 die ik in de meterkast heb, hangt wel, maar die heeft een goed bereik en wordt boven door een 610N opgevangen in een team (ander kanaal).
Hallo allemaal,

kan deze router mij voorzien in port-translation? Ik wil mijn NAS van buiten vanaf poort 80 bereikbaar maken, niet vanaf poort 5000.

Ik heb momenteel een WNDR3700 maar deze kan dit niet. Ik heb geen zin in openwrt o.i.d.. Kan dit apparaat port-translation af fabriek?

dankuwel
Wat meer informatie over de router neer kunnen zetten. Plaatjes screenshot.
Spijtig genoeg een korte review :(

Zit ook zelf te denken om deze te kopen, hoe zit het met de range op 2.4Ghz en 5Ghz?
Kan iemand mij vertellen of dit apparaat ook als een lokale DNS voor de (al dan niet fixed) DHCP clients fungeert? Ik kan het uit de handleiding niet halen ...

Ik heb een aantal applicaties die gebaseerd zijn op lokale namen vandaar dat ik graag een lokale DNS heb draaien.
Je kunt toch gewoon portfowarding doen
ik breng die van mij weer terug, wifi range valt me tegen tov airport extreme van apple....
zelf met nieuwe FW geen verbetering......
Grappig, hier precies het tegenovergestelde.