AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed Review

Okke-Simons 22 januari 2007, 1.927 views

AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed

Pluspunten

• Goede prestaties
  • toekomst klaar

Minpunten

• De prijs is aan de hoge kant
  • De standaard koeler is te luidruchtig

Ok ik wou een dual core en mijn oog viel natuurlijk op een intel wat iederen nu doet . maar ik ging dus even verder kijken en ik zag dat de socked 775 redelijk duren moederborden had. Dus ik ging een kijkje nemen bij Am2 moederboorden en dat scheelde een heel stuk . Ik had natuurlijk ook de intel kunnen nemen maar waarom zou ik overstappen heb het altijd prima naar me zin gehad met me amd's .

Ok instaleren geen probleem en ik had nog een goede cooler voor amd 64 over namelijk de Arctic Freezer pro ! ook een aanrader . Ok alles geinstaleerd en ik had nog geen benchmarks gezien van dat ding ook niet op internet etc maar ik was eigenlijk wel te spreken je desktop is stukken sneller ( had hiervoor een single core ) . En wat dacht je van de unreal 3 enige nou ik met een 7900 gt dat kon niet meer stuk geen schokje meer gezien . Ik vond de prijs wel wat aan de duren kant het komt omdat ik stiekem wel een beetje fan ben van amd en het moederboord kostte zo veel minder . Maar achter af geen spijt gehad en heb nu een future ready moederbord

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 5200+ Boxed?

tipje: Voor 35 euro heb je een scythe ninja. Een gigatische koeler die bijzonder goed koelt. Met de 120mm fan op 500 toeren houdt hij je x2 wel koel. Weegt daarnaast niet eens zo heel veel
Hij zegt dat hij al een Arctic Freezer Pro gebruikt, hij klaagt alleen over het lawaai wat van de standaard koeler afkomt.
Is de standaard koeling wel getest? Uit je review lijkt dat niet het geval te zijn.
Negatieve eigenschappen:
De prijs is aan de hoge kant
De standaard koeler is te luidruchtig

Dat heeft hij hem dus wel getest want anders weet hij niet dat tie te luidruchtig is :?
Ik ga deze processor ook kopen.
Ik wou even vragen of ik hier nog lang mee verder kan als ik deze gebruik in combinatie met de onderstaande onderdelen en de dingen die ik ermee ga doen.

GeForce 8600GT 512 MB DDR3 [630/1630]
2 GB DDR2 667
LG 19"inch breedbeeld scherm [5MS response / 2000:1 contrast]

Ik wil deze computer dan vooral gaan gebruiken voor games en het liefst op een redelijk detail niveau en op een breedbeeld resolutie van ong. 1280 x 800 of als het kan op
1440 x 900
De 8800 kaarten zijn mij te duur dus die hoeven jullie mij niet onder de neus te wrijven ;)
Specs van de rest van je systeem?
Hoe ver heb je hem overgeklokt?
Ik ben niet van plan om dit zaakje in het begin te gaan overclocken ik wil gewoon weten of deze processor de zwaren games aankan in combinatie met de hardware daarboven.
En ik heb nu een standaard 350 watt voeding is dat voldoende??
Waarom heb je dan een overclockcijfer gegeven? Ligt eraan van welk merk die voeding is.
Ik heb geen overclockcijfer gegeven tenminste niet dat ik weet
voeding is van het merk: Maxpower
Uit eigen ervaring moet ik echt bestrijden dat de stock cooler luidruchtig is.
Wellicht is dat zo bij overclocken..?

ik overclock niet. En de cooler is nagenoeg geruisloos.
Wat zeg ik, ik hoor geen geluid van de cooler PERIOD.
Als het ding al geluid maakt wordt dat verdronken door het geluid van de harddisc (in mijn geval een 500 gb WD aaks)

(* edit; misschien werden er in juli 2007 andere stock coolers meegeleverd dan in december..? vandaar de verschillende ervaringen..?)

[Reactie gewijzigd door HexaTonic op 6 maart 2008 12:28]

de stock koeler maakt idd, maar weinig herrie.
Je moet even instellen op je moederbord dat hij niet zo hard draait als het niet nodig is ;), scheelt een hele hoop herrie.
ik heb hem weekje geleden gekocht. Ik vroeg me af, geeft amd nou gewoon overal de zelfde koeler bij? als die maar op de socket pas ? :S
ja hoor, gewoon kijken welke socket CPU je koopt en welke socket je meoderbord heeft ,dan moet alles goedkomen