HTC Wildfire S Wit Review

MSS1 11 mei 2011, laatste update op 11 mei 2011, 5.382 views

HTC Wildfire S Wit

Pluspunten

• Hardware matig een prima telefoon voor de prijs, zeer leesbaar scherm. Vergelijkbaar met dat van de HTC Legend.

Minpunten

• Compleet instabiele software.

Ik heb vorige week een HTC wildfire S besteld via de Mycom in Leiden. Het apparaat kwam op tijd binnen en de installatie ging ook erg gemakkelijk. Het apparaat an sich is inderdaad gewoon een wildfire met een beter scherm, of nog beter gesteld, een Legend maar dan van plastic. Qua vormgeving en bouwkwaliteit niks op of aan te merken voor de 250 euro die ik ervoor betaald had. De telefoon was voorzien van android 2.3 gingerbread en HTC sense 2.1. De bediening had ik binnen een paar uur wel door(Het was mijn eerste smartphone).
De hardware is op zich ook sterk zat om het OS te draaien zolang je maar geen grafisch al te zware dingen gaat doen.

De problemen begonnen toen ik apps ging installeren. De app wallpaper wizardrii deed HTC sense compleet crashen, als je in de standaard berichten app van HTC een concept wilde verwijderen crashte die ook. Okee, kleine kinderziektes dacht. Daar valt met alternatieve apps wel om heen te werken.
Na 12 uur gebruik werd echter het touchscreen onresponsief. Als ik de telefoon uit de standby haalde dan duurde het tien tot vijftien seconden voordat het scherm of de capacitive knoppen onder het scherm reageerden. Uiteindelijk heb ik de telefoon omgeruild voor een ander exemplaar waarop ik vervolgens exact hetzelfde gedonder weer kreeg. Vervolgens bleef de telefoon steken in een hard reset/reinstall en deed hij helemaal niks meer. Gelukkig stond de Mycom mij toe om de telefoon om te ruilen voor een HTC desire(heb uiteraard wel het verschil bijbetaald, maar niettemin, perfecte service!).

Ik weet niet wat HTC met de Wildfire S heeft gedaan omdat de reviews op internet erg positief waren maar in ieder geval de eerste serie of batch lijkt niet goed te zijn. De software is zo instabiel als wat. Ik zou mensen die deze telefoon overwegen te kopen dan ook aan willen raden om een tijdje te wachten totdat deze problemen zijn opgelost, als het inderdaad om de gehele eerste batch gaat.

Heb jij ook een HTC Wildfire S Wit?

Ik kan me voorstellen dat je na een aantal uur gestoei en problemen er zat van bent. Echter dat de software zo slecht draait? Bijna de exacte software (alleen svga? gemaakt) draait ook op de Desire S.

Ik hoop dat dit niet een gevalletje is: zoveel mogelijk en snel uitproberen. Het is net als mensen zonder verstand van pc's die overal op klikken, laden irritant vinden of denken "het werkt niet" en op een gegeven moment is alle software in de war, voornamelijk het OS.

De reden waarom ik dit aanhaal, is omdat je aangeeft dat dit je eerste smartphone is. Ik ben zelf deze telefoon ook aan het overwegen. Deze review is zeer negatief, toch heb ik al enkele video-reviews gezien die (zeer) positief waren en waarvan ik na het kijken ernaar, dezelfde mening kreeg.

EDIT: Nu ik je post nog eens over lees. Het begon allemaal toen je APPS ging installeren. PFF gelukkig, de telefoon zoals die geleverd wordt inclusief software, is dus prima.

Heb je na die 12u nooit overwogen om de telefoon eens te rebooten? De HTC telefoons hebben tegenwoordig een 'deep' sleep mode, en zijn dus niet echt uit en restartet!
Misschien heb je er niet over nagedacht, maar Gingerbread is nog maar net uit.
Hoogstwaarschijnlijk liggen de problemen die jij schetst niet aan de telefoon/gingerbread maar aan de daarna ge´nstalleerde apps.
Ik heb een Galaxy S en daar heb ik na update van Android 2.1 naar 2.2 ook wel apps gehad die met de nieuwere versie niet draaide of voor problemen zorgden, doch na update van die apps wel weer goed werkten.
Speciaal voor deze review een account aangemaakt op tweakers...

Ik begrijp namelijk totaal niet wat er bij jouw allemaal fout is gegaan bij deze telefoon.
Ik heb vorige week, vrijwel meteen toen hij uit was, de htc wildfire s(zwart) besteld.
Ben er uiteraard meteen mee aan de slag gegaan en heb nog totaal geen problemen gehad met software/scherm/standby zoals jij hier schetst.

Bij mij is de telefoon goed werkend en ook de apps die ik tot nu toe heb geinstalleerd werken gewoon goed.

Ik zal als ik wat meer tijd heb een eigen review schrijven hier...

edit: ik zie dat jij voor deze review ook een account hebt aangemaakt :) toevallig, mijn review zal waarschijnlijk na vrijdag komen. dan heb ik ook mobiel internet dus kan ik dat goed testen.

[Reactie gewijzigd door Plenkske op 11 mei 2011 17:22]

Tja, ik hoop dan dat jullie ervaringen met de Wildfire S beter uitpakken. De bug in de standaard android berichten app zat er trouwens al vanaf het begin in, voordat ik andere apps ging installeren. De software was dus al vanaf begin af aan enigszins buggy. Ook was ik er zeer goed van op de hoogte dat de Wildfire S de allernieuwste versie van android heeft. Enige kinderziektes had ik dan ook wel verwacht maar iets als een onresponsief touchscreen en een lag van 15 seconden nadat de telefoon uit standby komt is gewoon niet toleerbaar.
Overigens heb ik de telefoon ook op basis van internet reviews gekocht. Het kan natuurlijk zijn dat de twee telefoons die ik had net uit een slechte batch kwamen.
Overigens heb ik niet zomaar een paar uur met de wildfire S gewerkt maar in totaal zo'n vier dagen voordat ik mijn tweede exemplaar omruilde voor de HTC Desire.

Ik heb de telefoon overigens ook gereboot, toen ik dat echter probeerde bleef deze daarin twee uur lang steken en deed toen niks meer. Toen heb ik maar besloten 'm definitief terug te brengen.
ok zo is het wat duidelijker met je reactie erbij, en begrijpelijk. ik zou hem dan ook geruild hebben.
Ik heb zelf ook een week de wildfire s (mijn eerst smartphone) en ik vind hem prima werken.. alleen grafisch heeft hij soms moeite met apps.

het rare vond ik wel toen ik een screenprotector op mijn scherm plakte dat de toetsen onderaan het scherm niet goed werkten.. heb er nu geen problemen meer mee :)

ik ben er iig blij mee