Logitech X-230 Review

Pingelmonster 6 juli 2007, laatste update op 6 juli 2007, 2.103 views

Logitech X-230

Pluspunten

• ¤ Goed geluid
  • ¤ Aansluiting voor top-speakers op de basspeaker
  • ¤ Mooie vormgeving

Minpunten

• ¤ Geen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Eergisteren op de beurs in Eindhoven deze speakerset gekocht ter vervanging van mijn oude stereo-installatie.
In eerste instantie stond ik te kijken naar een X-530 set, maar toen ik tot aankoop wilde overgaan realiseerde ik me dat mijn moederbord geen 5.1 aansluitingen heeft, dus dan zou er een aparte geluidskaart bijgekocht moeten worden. Dat wilde ik niet, dus ben ik voor een X-230 gegaan.

Ik ben zeer tevreden over deze set, er komt een goed geluid uit, ze zien er mooi uit en de set kostte niet veel geld.

Op de basspeaker worden de top-speakers aangesloten doormiddel van een parallelle aansluiting (kleinere variant van een printerpoort). Het volume van de basspeaker is eenvoudig met een knop te regelen aan de achterkant van de basspeaker.
Op de rechter top-speaker zit de volumeregelaar.

05-07-07
Zojuist is mijn X-230 set overleden. Ik was wat muziek aan het luisteren en opeens was het stil. Na wat tests gedaan te hebben moest ik concluderen dat de set kapot was. Ik heb m direct op de post gestuurd naar de winkel waar ik m gekocht heb op de beurs.
Hoop deze/volgende week een nieuwe set te mogen ontvangen.

Heb jij ook een Logitech X-230?

Hoeveel watt heeft de speakerset?En hoeveel kostte de speakerset?
pricewatch: Logitech X-230 (2.1)

Het vermogen:
Totaal RMS-vermogen: 32 watt RMS
Satellieten: 12 watt RMS (6 watt x 2)
Subwoofer: 20 watt RMS
Totaal piekvermogen: 64 watt
nooit van google gehoord?

Technische specificaties

Totaal RMS-vermogen: 32 watt RMS
Satellieten: 12 watt RMS (6 watt x 2)
Subwoofer: 20 watt RMS
Cd
MP3

Pricewatch prijs
36,49

*kijkt naar registratie datum... oooooh....* :Y)
wel weinig:
mijn philips MMS430 voor 49 euro had 2 keer 10 watt en 30 watt subwoofer
logitech x-230 vond ik al snel vervormen, en het geluid is zeer slecht. Ik weet niet wat voor sound freak jij bent ? maar goed... ik vind ze maar kut en die knop in de speaker is echt slecht gedaan, omdat de speaker niks weegt en dan duw je em al snel weg omdat de knop best zwaar is.
Ik heb nog geen vervorming opgemerkt, maar ik zet het geluid ook nooit zo hard dat het gaat vervormen.
Van die knop op de speaker heb ik geen last aangezien ik de top-speakertjes aan de muur heb gehangen.
Kun je deze speakers ook op een laptop aansluiten?
tuurlijk, dat kan altijd......
hij heeft gewoon een mini-jack aansluiting.