OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel Review

thekoekepeer 10 mei 2011, laatste update op 10 mei 2011, 342 views

OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel

Pluspunten

• Makkelijk inGebruik
  • Zeer Stabiel
  • Zeer goede prijs voor zulke prestaties

Minpunten

• Tot nog toe geen (misschien overclocken, maar dat zal ik in de toekomst ondervinden).

Stabiliteit Score: 4
Mijn eerste review, dus verbeterpunten zijn zeer welkom. Ik zal deze proberen zo snel mogelijk intewilligen.

Reden tot koop:
Ik had eerst een pc van Dell, hier was alles ingebouwd en dergelijke. Maar deze werd oud dus heb toen een nieuwe CPU gekocht, in de hoop dat deze werkte op de Dell. Tevergeefs. Gevolg: hele nieuwe pc samengesteld.
Toen ik het net nieuwe moederbord, z'n mooie nieuwe CPU inprikte bleek dat er een Bios update moest gebeuren en het geheugen deed moeilijk (uit de Dell), ik die nog niet zoveel van computers afwist naar de lokale winkel gegaan, die hebben 'm doorgelicht (80,- rekening, maar geweigerd om te betalen omdat ze niks vonden), toen een vriend erbij gehaald, die heeft me toen op het geheugen gewezen. weer naar die winkel (ze hadden wat bij me goed te maken), gelukkig was er een aardigere man die me nu hielp, dus nieuw geheugen gekocht. toen ik het kocht was de prijs daar 70,-. Na te hebben gefriemeld in de Bios (geupdate) pakte het mobo het geheugen. Het mobo draait nu standaard overgeclocked. De FSB opgehoogd naar 1600Mhz en geheugen nu compatible.

Eerste indruk:
Jammer genoeg heb ik geen fototje van hoe ik het geheugen kreeg, maar woorden zijn ook goed genoeg.
Zoals al eerder gezegd was ik nog niet zo goed met computers, dus vond ik de heatspreaders er erg heftig uitzien :P . Verder zaten ze in een prima verpakt 2 reepjes hoesje van plastic. Verpakt zoals ik ben gewend van geheugen. Casual.

Installatie:
Ging erg makkelijk, doordat ik de hele pc nog niet in elkaar had.

Gebruik:
Het geheugen werkte nadat ik de Bios had geupdate en m'n mobo had ovegeclocked. Het draait nu al bijna 2 jaren in de pc. Het geeft nooit problemen, en draait zeer stabiel. Het draait moeiteloos de zware programma's i.c.m. games die ik gebruik, speel.

Temperatuur:
Of de heatspreaders heel veel helpen met het koelen van de modules weet ik niet, om dit uit te vinden zou je ze moeten verwijderen en dan temperaturen meten. Dit ga ik niet doen (jammer :P ), ik ben op zoek naar programma's om de temps te meten, deze sectie zal ik dan ook zo snel mogelijk updaten. Suggesties voor programma's?? Graag :)

Overclocken:
Hier heb ik weinig ervaring mee tot nog toe, CPU's en videokaarten. Maar ik ga het zeker in de toekomst met deze modules proberen. Vandaar ook geen beoordeling gegeven voor Overclocken.

Conclusie:
Zeer tevreden over dit geheugen, het gaat binnen een half jaar plaatsmaken voor 8Gb DDR III, maar dan gebruik ik het gewoon weer in een andere pc. :)

Heb jij ook een OCZ Platinum DDR2 PC2-8500 Dual Channel?

Suggesties voor programma's?? Graag :)
Er zit geen temperatuursensor in het geheugen, dus je zult het handmatig moeten meten (met een IR thermometer).
Daarnaast, opzich goede review, had wel wat langer gekunt, maar OCZ DDRII wordt volgens mij al niet eens meer geproduceert. We (GoT) hadden er veel meer aan gehad als je deze review pakweg 3 jaar geleden had geschreven.
Desalniettemin een redelijk goede review, zeker als eerste review. ;)
bedankt voor de tip.

Weet het, een beetje laat maar beter laat dan nooit :P