Specificaties 2TB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Elite 2TB Zwart Review

HenkAjax 10 mei 2011, 544 views

WD My Book Elite 2TB Zwart

Pluspunten

• Geruisloze werking van de koeling en nauwelijks warmte-ontwikkeling.Verder snelle bestandsoverdracht via USB 2.0.Met 7200 RPM toch redelijk snel qua gegevensverwerking.

Minpunten

• Het is mij niet gelukt om de Smartware software te installeren op mijn Vista 64-bits PC.Dus geinstalleert via mijn 32-bits Vista laptop.Ook via de gebruiksaanwijzing/WD-community/forum kwam ik niet veel verder.Persoonlijk vind ik het display meer een gadget dan een noodzakelijk element.Smaken verschillen, maar daardoor gaan de prijzen ook verschillen...

Mobiliteit Score: 3
Heb er nu 2 staan van deze WD externe harde schijven.Ik had in het verleden al meerdere schijven van WD aangeschaft en wilde nu de 'luxe'uitvoeringen wel eens proberen.Deze Elite-uitvoeringen hebben een verzorgde uitstraling met een LCD-schermpje als extra.De kleur van de behuizing zou ik eerder als anthraciet ipv.zwart willen betitelen.Het geheel ziet er netjes uit en nodigt de gebruiker uit om de schijven in het zicht te plaatsen.Als je gebruik wil maken van de LCD-display is het zelfs nodig om de schijf op je bureau te plaatsen.Door de Smartware software te installeren (staat op de schijf,maakt daarvoor een virtuele CD-speler aan op je systeem) kan je het display configureren en instellen.Na installatie is het mogelijk om de driveletter,inhoud,grootte bestandsinhoud op het display te vertonen.Het LCD-display verandert wel van kleur wordt zwart (was wit).
Je kan tevens de gegevens beveiligen dmv.paswoord en eventueel back-ups maken via Smartware.De gegevens op het display worden ook als de PC uit staat getoont.Een klein knipperend wit lampje geeft aan dat de schijf in bedrijf is.De schijf wordt niet warm en produceert zeer weing geluid wat wel prettig is als hij op het bureau staat. Gegevensoverdracht via de USB 2.0 poort/kabel.Mini-USB naar USB aansluiting.

Heb jij ook een WD My Book Elite 2TB Zwart?