Samsung Galaxy S EEB-U10BB Batterij Review

timmie78 10 mei 2011, laatste update op 10 april 2012, 1.183 views

Samsung Galaxy S EEB-U10BB Batterij

Pluspunten

• Verlengt je accuduur
  • Voelt stevig aan

Minpunten

• Wordt warm tijdens opladen van je mobiel
  • Maakt je Galaxy S dik

Nadat ik me ongeveer een half jaar heb gestoord aan de korte batterijduur van de Galaxy s, heb ik uiteindelijk besloten om deze accupack te kopen, tot nu toe geen spijt van!

Verpakking
In de verpakking zit niet veel meer dan een korte handleiding en de accupack zelf. Opvallend vond ik wel dat de handleiding niet hoorde bij het model van de accupack die ik had! Hierover later meer

Uiterlijk
De accupack zit er redelijk degelijk uit. Hij voelt stevig aan. Het enige dat mij echt breekbaar lijkt is het stekkertje dat in je mobiel gaat. Die voelt enigszins breekbaar aan. Bovenop de accupack zit een grote bult, vlak boven de usb-aansluiting op de galaxy s. Achterop de accupack zitten drie blauwe leds. Tijdens het opladen knipperen er 1, 2 of 3 leds, afhankelijk van hoe vol de accupack opgeladen is.
Aan de zijkant zit een klein schuifknopje, door deze te verschuiven zal de accupack beginnen met het opladen van je Galaxy S.

Opladen van de accupack
Opladen van de accupack gaat redelijk snel. Ik denk dat in circa 4 uur de accupack is opgeladen. Let er wel op dat als je de accupack om je mobiel heen hebt zitten, dat dan eerst je mobiel wordt opgeladen, en dan pas de accupack.
De eerste keer dat ik de accupack wou opladen zat ik te zoeken naar de aansluiting waar de oplader in gaat (hiervoor gebruik je dezelfde oplader als voor je Galaxy S). Volgens de handleiding zou de aansluiting aan de zijkant zitten. Na minuten gestaar naar de accupack kwam ik er eindelijk achter dat de aansluiting aan de bovenkant zitten (aan de zijkant van de bult). Toch een beetje raar dat in de handleiding een hele andere plek wordt aangegeven!

Gebruik
Ik vind zelf de accupack erg handig. Echter, ik heb hem het liefst niet de hele dag om mijn mobiel heen zitten. De reden is dat hij je mobiel behoorlijk dik maakt. Daarnaast kan hij tijdens het opladen nog wel een behoorlijk warm worden, dit is niet een heel erg prettig gevoel als je je mobiel in je broekzak hebt zitten. Daarnaast kan het schuifknopje aan de zijkant makkelijk worden omgezet. Zo makkelijk dat het regelmatig gebeurd als je je mobiel in je broekzak stopt.
De accupack zorgt ervoor dat je Galaxy ongeveer 60%-70% oplaadt, dit is dus nog behoorlijk wat!

Alles bij elkaar ben ik tevreden over de accupack. Hij is niet duur en is handig om net het einde van je dag te halen met je mobiel. Ik kan niet aanraden om hem de hele dag om je mobiel te houden (bijvoorbeeld als bescherming). Maar mocht je last hebben van de korte batterijduur van de Galaxy S, dan is dit zeker een oplossing!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S EEB-U10BB Batterij?

Heb je toevallig foto's?
Ik heb op dit moment geen foto bij de hand, ik heb er wel even een plaatje van internet bij gezet.