Specificaties Socket 1366 met Intel X58 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-EX58-Extreme Review

Stoute 13 mei 2011, laatste update op 13 mei 2011, 683 views

Gigabyte GA-EX58-Extreme

Pluspunten

• Zeer uitgebreid Bios
  • Genoeg fan aansluitingen
  • zeer veel sata aansluitingen
  • 2 verschillende raid controlers

Minpunten

• Door passieve moederbord koeler raak je een pci slot kwijt

Layout Score: 4
Heb nu al meer dan een jaar dit moederboord. Draait heel stabiel nog nooit uitgevallen of iets. voor overclocken echt super kon mijn i7 920 met gemak naar 4.0 ghz klokken. Heb nu ook sins kort de waterkoeling aangesloten op mijn moederboord had eerst mijn twijfels over de aansluiting of wel water dicht zou zijn. maar werkt goed geen lekken niks. als je een bord wil waar je veel bios features heb voor overclocken is dit zeker een die je wil hebben. Veder heb je ook genoeg aansluiting voor hardschijven en fans en dergelijke ook voor aantal videokaarten is het goed. allen jammer dat je dan maar 2 slots vrij heb voor ander hardware. en als je dan ook nog het moederboord koeler gebruikt heb je maar 1 slot vrij voor pci ssd ofzo. heb er nu 2 4890's in zitten werk goed samen zou zelfs nog een 3de video kaart in kunnen doen allen jammer dat mijn kast dat niet kan hebben. Vond ook handig dat er veel sata aansluitingen op zitten kan zelf nog voor raid kiezen welke raid controller je wel. Zou als ik nu weer een nieuw moederboord moet hebben zo weer deze kopen omdat het goede kwaliteit is. Wat ik gewend ben van gigabyte niet zo als ander merken.... en heb nog nooit problemen gehad met een moederboord van Gigabyte. Vind het een van de beste boards die er zijn. ook de lampjes die erbij geheugen en zo bij zitten handig als je de hardware inde gaten wil houden.

Heb jij ook een Gigabyte GA-EX58-Extreme?

Ik raad je aan ook een indeling te maken van je review, aan de hand van de sterren die je geeft:

Algemene beoordeling (als laatst)

Featureset: Wat zit er op t moederbord? hoeveel usb, welke raid config, usb 3, sata 600?

Layout: Kom je problemen tegen met de layout van het bord

Prestaties: benchmarks

Betrouwbaarheid : vastlopers? bsod's?

Overklokbaarheid: 4ghz halen alle x58 mobo's wel, waar blinkt dit bord in uit?

Compatibiliteit: ook nog ide of floppy op t mobo? AGP of alleen pci-e. Kunnen alle procs er op?

Ondersteuning en drivers: komt er nog vaak een nieuw bios uit? Betere drivers enz enz?

Prijs: Wat vind je van de prijs in verhouding van wat je er voor krijgt?
Zeiken kun je altijd nog,
Ja, de ' review' is kort, maar het is toch beter dan niets.
Ik sta nou niet echt in de rij om dit board te kopen, maar een stukje meer ervaring is altijd handig, als je het deelt. Daarnaast kan 'Stoute' de review altijd nog upgraden.
Stoute, als ik jouw was zou ik dat doen, want de meeste reviews moeten het, hoe oneerlijk, eigenlijk hebben van de tijd (paar minuten) dat ze in de ' sidebar' staan (zal vast wel een betere naam voor zijn). Als ik jou was zou ik je review een enorme upgrade geven (+1000% ofzo), in dat opzicht ben ik het met hierboven eens
zoals wat zou je er nog graag bij willen zien(weten)
Benchmarks en foto's zijn altijd welkom. Daarnaast een overzicht van features e.d. is ook altijd wel handig. Bedenk je wat jij zou willen weten over een moederbord voordat je het koopt, en zet dat in je review.
Dit slaat nergens op. Er staat werkelijk geteld één punt in. Is dit een review ? Dit lijkt me meer een opsomming van wat je allemaal gedaan hebt met je moederbordje de afgelopen week. We zitten hier denk ik niet te wachten op de tweakers die een soort van Poezie album bijhouden over hun speeltjes. Houdt het dan bij slechts een ervaringen overzicht.

P.S. het is "features"
Goed bezig voor een van je eerste reviews volg de tips van Terw_Dan en het komt goed
bechmarks volgen nog bedankt voor de tip