Specificaties 15,6" (1920x1080), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N53SN-SZ129V Review

KillamanNewbie 9 mei 2011, laatste update op 9 mei 2011, 2.744 views

Asus N53SN-SZ129V

Pluspunten

• Snelle laptop met goede videokaart

Minpunten

• Langzame harde schijf

Voor iedereen die negatief is over deze review: Ik ga een uitgebreidere schrijven, maar heb daar nog geen tijd voor gehad. Voor vragen: laat een reactie af of stuur mij een berichtje!

Ik heb deze laptop nu bijna 2 weken en ben er over het algemeen tevreden over. Het lijkt er echter op dat er een hardwarefout in zit (op het moment dat ik de laptop aansluit op een aan staande tv, krijg ik een blue screen of death. Als de tv eerst uit staat en pas aan gaat als de laptop is aangesloten, is er niks aan de hand).

Wat ik tot nu toe heb gemerkt: Het is een snelle laptop met goede prestaties. Ik heb al een tijdje Assassins Creed Brotherhood zitten spelen en die werkte goed. Ik moest wel software van Nvidia downloaden. Daardoor kon ik Nvidia Optimus gebruiken.
Ik merk wel dat de harde schijf langzaam is. Als je ook op internet zoek (WD6400bpvt), blijkt dit bij meerderen zo te zijn.

Ik wil er een uitgebreidere review over schrijven, maar daar heb ik nog geen tijd voor. Mochten er vragen zijn hoor ik dat graag!

Heb jij ook een Asus N53SN-SZ129V?

Bios updaten doet wonderen met deze laptop :) :+
Een andere tweakers heeft deze update ook uitgevoerd en heeft minder last van blue screens ;) suc6!

[Reactie gewijzigd door guidonno op 9 mei 2011 11:08]

De vorige keer dat ik belde met Asus vroeg hij mij welke versie van de bios ik had, dat was de meest recente.
Het verschil zat erin dat de tv aanstond (dus vroeg om een signaal). Als ik dan de vga kabel erin stopte, kreeg ik blue screen. (vga, omdat ik hdmi niet kon vinden). Ik ga straks Asus even bellen om te vragen of die weten wat het is.
Is het probleem met de BSOD al opgelost? Klinkt namelijk als een serious bug. :/
Ga je nog een uitgebreidere review schrijven?
En, hoe bevalt de laptop na ruim 2 maanden?
Ik zit te twijfelen tussen deze laptop en andere in deze serie maar vraag me af of de 550m ipv de 540m de moeite (extra kosten) waard zijn. Waarom heb jij specifiek voor deze gekozen?
Heb je inmiddels al door middel van firmware updates ed je problemen kunnen verhelpen?
Een SSD zal de prestatie van de HD stevig opkrikken. Als je nu toch geld voor een laptop met Core I7 processor uitgeeft...........