Samsung Syncmaster 740BF Zilver Review

ikzagjewel 3 juli 2007, laatste update op 3 juli 2007, 911 views

Samsung Syncmaster 740BF Zilver

Pluspunten

• dvi kabel meegeleverd
  • geen ghosting
  • mooie kleurweergave
  • scherp + helder beeld
  • kantelbaar (voor/achter)

Minpunten

• beetje backlight leakage

Het vorige scherm
Hiervoor had ik een 17'' crt scherm. Het beviel mij goed maar omdat ik toch aardig wat had gespaard voor een nieuw TFT scherm leek het me tijd om er 1 te gaan kopen. Mijn keuze viel op deze omdat ik vaak game en af en toe ook nog een dvd'tje kijk.

Featureset
Zodra je de monitor uit de verpakking haalt valt het direct op dat er genoeg documentatie is en er een dvi-kabel is meegeleverd (natuurlijk ook een gewone monitor kabel) en er een stroomkabel is bijgeleverd. Alle kabels waren zonder problemen aan te sluiten. Al vind ik het klepje wat je van de achterkant eraf moet halen en erop moet zetten een beetje overbodig! Maar daardoor ziet het er ook wel weer netter uit.

Kleurenweergave
Hier zul je geen commentaar kunnen vinden bij mijn review. Geweldig die kleuren, scherp en helder weergegeven! Ik dacht eerst dat het tegen zou vallen als je van een crt naar een tft zou gaan, maar viel hard mee en ben er echt tevreden over.

Contrast en Helderheid
Het beeld is mooi helder en contrast is goed, natuurlijk ken men dit naar eigen wens verder instellen maar ik druk op knopje auto en het zag er gelijk goed uit! Wat wel jammer is dat er een beetje backlicht leakage in zit aan de boven en onderkant. Maar dit valt reuze mee.

Ghosting
Van ghosting niks gemerkt! Lekker een middagje zitten te gamen met het nieuwe scherm maar heb niks gemerkt van ghosting! Mag ook wle met de 2ms response tijd...

Pixeldefecten
Geen last van (tot nu toe). Ik heb ook garantie erbij gekocht voor de zekerheid maar als ik nu zo kijk had ik het niet hoeven te doen (zul je altijd zien dat als je het niet had gedaan je wel dode pixel hebt).

Bouwklaiteit en afwerking
Is goed te noemen. Monitor staat lekker stevig op de voet en voelt niet gammel aan. Alleen het naar voor en achter verstellen mag wel wat soepeler gaan, maar ook weer niet te soepel want dat is ook niet fijn :). Maar verder maakt hij een goede indruk.

Al met al een perfecte tft voor de gamers onder ons die af en toe een filmpje willen kijken!!!!

(had mijn post eerst bij 940BF staan, foutje :) )

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 740BF Zilver?

ik heb dit schermpje ook en ik kan me volledig aansluiten bij jou survey.
echter vind ik het naar voor en achter verstellen perfect zo. je moet wel een beetje kracht zetten maar dit betekend alleen maar dat ie niet in een andere positie schiet als je per ongeluk zoei hard tegen je tafel aan loopt ;) :Y)
Ja dat is wel fijn! Maar wie loopt er nou tegen de tafel? :+
je kent mij nog niet op vrijdag nacht @ 4 uur 8-)
Daar heb je een goed punt :9