Creative Mouse Fatal1ty 1010 Review

PorJaxian 18 januari 2007, 279 views

Creative Mouse Fatal1ty 1010

Pluspunten

• Accuraat
  • Gewichten
  • Lange USB Kabel
  • Veel functionaliteit met de verschillende knoppen

Minpunten

• Erg on-ergonomisch
  • Erosie bij het "klik" element waardoor je muis spontaan gaat dubbel klikken.
  • Slechte support

Een paar maanden terug gekocht, kreeg echter al snel spijt dat ik deze muis had gekocht. Ik kreeg namelijk last van het zogenaamde "Dubbel-klik bij één klik probleem", ook contact gehad met creative die hadden alleen als oplossing om de drivers te installeren (die ik al had geïnstalleerd).

Daarna kwamen ze met het aanbod om de muis in te ruilen, dit heb ik ook gedaan heb nu echter weer het zelfde probleem. De support van creative is gewoon hopeloos.

Momenteel heb ik het probleem opgelost door een beetje hard-plastic lijm aan te brengen op het eroserende onderdeel, niet een ideale oplossing maar het werkt redelijk.

Verder moet ik zeggen dat de muis wel accuraat is, maar aangezien de muis blijkbaar is ontworpen voor de handen van een twaalf jarige en de bovengenoemde problemen ga ik binnenkort maar eens op zoek naar een andere muis.

Heb jij ook een Creative Mouse Fatal1ty 1010?

Wat voor erosie hebben we het over? Gebruik jij je muis soms als zandschep ofzo? Een muis van enkele maanden oud gaat toch niet spontaan eroderen? :S

Voor jouw begrip: "Erosie is het proces van slijtage van een vast oppervlak waarbij materiaal wordt verplaatst." wikipedia

Maar je muis slijt dus erg snel, mag ik dat aannemen? Dat is natuurlijk erg vreemd, maar je opmerking daarbij over de slechte support vind ik ronduit belachelijk als ze je ook nog eens een nieuwe muis toesturen!! Misschien moet je dat eens nader toelichten. Dit lijkt serieus echt niet op een fatsoenlijke, open minded review.
Misschien is het woord "erosie" een foute woordkeuze van me geweest, wat het punt is.

Het betreft een zeer klein zwart knopje wat onder je linker muisknop zit en waarmee als je klikt een klein ondervlak van je linkermuisknop dit zwart knopje dus aantikt (dat zorgt voor de muisklik).

Dit kleine zwarte knopje verslijt heel snel waardoor het kleine ondervlak van je linkermuisknop dus slecht contact gaat maken ermee, of waardoor het erlangs schiet en bij het terugglijden er voor zorgt dat je dubbelklikt inplaats van één keer klikt.

Dat de support slecht is, is te danken aan het fijt dat terwijl deze productie fout al heel lang bekend is er niks aan gedaan word en er geen fatsoenlijke oplossing voor is. Ze kunnen wel me steeds een nieuwe muis opsturen maar als het probleem dan weer opnieuw start lost dit weinig op. Daarom vind ik de support slecht.