Apple iPod 30GB Review

Dupje 18 januari 2007, laatste update op 11 maart 2009, 403 views

Apple iPod 30GB

Pluspunten

• Mooi design
  • Goed geluid
  • Integratie met iTunes

Minpunten

• De batterij zou het iets langer mogen uithouden
  • Opties zijn duur (remote/dock)
  • Geen zoomfunctie bij foto's kijken
  • Is gestolen

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb nu sinds een maand of 6 een iPod Video 30 GB. Ik gebruik hem zo goed als elke dag. Het eerste waar je je een beetje moet overzetten in het begin is het verplichte (ok, het moet niet, maar het is aangeraden) gebruik van iTunes wel even wennen. Maar eens je het gewoon bent is het echt een plezier! Als je thuiskomt koppel je je iPod gewoon aan je pc en hij wordt opgeladen en automatisch gesynchroniseert. Kiezen welke nummers je al dan niet op de iPod wil hebben wordt volledig in iTunes gekozen (door vinkje te zetten voor nummers in de bibliotheek). Op de iPod zelf kun je dus geen bestanden wissen... Wat ook niet kan (althans niet zomaar) is mp3 bestanden naar de iPod slepen in Explorer. Ik vond dit eerst een nadeel, maar eens je iTunes gewoon bent...

Een iPod is dus een heel fijn toestel, zolang je niet afwijkt van de denkwijze van Apple. Dit zal niet iedereen evenveel bevallen...

Met de kwaliteit zit het wel goed, nog nooit rare dingen meegemaakt. Je moet er echter wel wat zorg voor dragen, anders zal hij in geen tijd vol zitten met krassen. De achterkant kun je onmogelijk krasvrij houden, maar dat is niet zo erg. Mijn voorkant is echter nog relatief krasvrij. Een paar lichte, maar niets storends. Hij is veel minder krasgevoelig dan de iPod Nano (eerste generatie)

Dan het luisteren. Dit kan op veel manieren: via playlists, per artiest, per album, willekeurig, ... De geluidskwaliteit vind ik uitstekend, het sterkste punt van de iPod. Video afspelen werkt ook goed, het laden is even wachten, maar dan gaat het erg vloeiend.

Intussen heb ik de iPod niet meer aangezien hij uit m'n auto is gestolen.

Heb jij ook een Apple iPod 30GB?