Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB Review

Jazzper 20 januari 2007, 808 views

Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB

Pluspunten

• perfecte prijs/kwaliteit verhouding
  • stil
  • handige tools van seagate te downloaden (maar niet nodig)

Minpunten

• kale oplevering (geen kabels, niets nada noppes, maar dat komt omdat ik in een webshop hem zo gekocht heb)

Ik groeide uit mijn 160gb maxtor en wilde nog 1x een IDE interface harde schijf kopen. Op zoek naar de meeste 'bang for my bucks' kwam ik op deze schijf uit welke goede recencies kreeg (zie ook topic @ GoT). Bij cool-prices besteld en in mijn systeem gehangen. In eerste instantie zag het bios beide schijven ineens niet meer. Bleek dat de jumper setting zoals ik die op de case meende te lezen (wilde hem slave maken) niet te kloppen. Moest de jumper verwijderen aldus de seagate website en dat werkte inderdaad keurig. Windows herkende hem gelijk. Ik dacht dat windows hem niet goed zag (300 ipv 320gb) maar dat is uiteraard die omreken factor van 1024. Gebruik gemaakt van Seagate discwizard of hoe dat heet (niet per se noodzakelijk maar vond het wel relaxt werken) en dat werkt als een charm! Aanrader dus. Soepeltjes door de wizard heen slalommen en ding werd in 2 minuten gepartitioneerd en geformateerd klaar voor gebruik. Dat doet winxp me niet na.

De schijf is nu al weer een week in gebruik als dataopslag en doet het keurig. Lekker snel, super stil (t.o.v. mijn 160gb maxtor diamondmax 10) en nog geen negatieve punten gevonden. Zeker als je de prijs bekijkt. Mocht je nog een IDE schijf nodig hebben (de SATA versie is vast het zelfde) dan kan ik hem aanraden.

Extragratis als bonus: het is een van de eerste schijven met perpendicular techniek. Die staande bitjes ipv liggende. Schijnt helemaal 2007 te zijn in ieder geval. Geen idee of de performance ook beter is ;)

Ik heb nog niet getest op hitte. Mijn eerste indruk is dat dit wel meevalt. Heb er geen actieve cooler op gericht.

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB?

Nette survey, maar misschien had je er een benchmark met bijv. HDTune in kunnen verwerken.
is toch normaal dat je bij een hd geen kabels krijgt ?
die krijg je namelijk bij je moederbord.
ASUS bv geeft voor elke sata poort een sata kabel in zijn pakket.DFI het zelfde.
Ik heb ook 2 van deze schijven en ze presteren idd prima en zijn niet te luid. kan ze zelf ook aan iedereen aanraden.