Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

hondapower 23 maart 2007, 701 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Goedkoop.
  • Leuk design.
  • Best goed geluid.
  • Speakers op te hangen.
  • Refund verloopt vlot.

Minpunten

• PLOP geluiden bij in/uitschakelen andere verbruikers.
  • Soms AM radio ontvangst ongeacht volumeniveau.
  • Achterspeakers voegen niet veel toe.
  • Geen (bedrade) afstandsbediening.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Ik kan voor deze survey kort zijn.

Voor het geld was het een best leuke set, alleen de grote nadelen:

-PLOP geluiden bij in/uitschakelen andere verbruikers.
-Soms AM radio ontvangst ongeacht volumesterkte.

Deze zaken stoorde me zo op een gegeven moment, dat ik gebruik heb gemaakt van de refund van Logitech.

Op GOT staat precies uitgelegd hoe je dat moet doen.
Binnen 3 weken was bij mij alles geregeld en had ik het geld al op de rekening!

Hierna heb ik een Z-2300 set gekocht, een veel betere investering.

Ik zou deze set niet kopen, er zijn veel betere alternatieven op de markt en vraag jezelf ook af of je 5.1 wel gaat gebruiken ipv 2.1.

Bij de X-530 heb ik steeds gemerkt dat de achterspeakers eigenlijk niks wezenlijks toevoegen aan de surround beleving.

Logitech heeft nu de X-540 uitgebracht en die zou geen last meer hebben van plop-geluiden en heeft nu ook een afstandsbediening.

Heb jij ook een Logitech X-530?

Dat volg ik niet helemaal. Ik heb deze set zelf ook gehad en kan vertellen dat de rear speakers muziek een meer ruimtelijk karakter geven maar dat de echte kracht van de 5.1 opstelling natuurlijk pas merkbaar is met een 5.1 bron. In bv games als BF-2 hoor je precies waar de vijanden vandaan komen, iets wat je met 2.1 nooit zult bereiken.
-" PLOP geluiden bij in/uitschakelen andere verbruikers."
Dit ligt toch echt aan de bekabeling/ aarde bij jou thuis.
Als je het Grote Plopjes probleem topic had gelezen had je begrepen dat dit niet waar is.
Bij mij stonden de achterspeakers vrij ver weg (4m).
Misschien dat ik er daarom weinig van merkte.
Daar ben ik het zeer zeker niet mee eens.

Ik heb een 5.1 set en ik luister eigenlijk alleen maar muziek op mijn pc. Door de achterste speakers komt het geluid een stuk meer om mij heen. Ik hoor het direct als de achterste speakers geen geluid geven.
meer speakers voegt echt iets toe!