Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2002WS-1 Zwart Review

is dead 12 3 mei 2011, laatste update op 4 mei 2011, 380 views

Iiyama ProLite E2002WS-1 Zwart

Pluspunten

• Naar mijn mening zeer goede kleuweergave
  • Meerdere video ingangen
  • Compleet assecoire pakket
  • Redelijk goede fabrieks-instellingen
  • De mogelijkheid om twee pagina's naast elkaar te vertonen

Minpunten

• Slechte kwaliteit geluid

Reden voor aankoop
Ik heb deze monitor gekocht om ter vervanging van mijn oude 17" Iiyama deze werd veel egbruikt naast mijn andere 20" Iiyama een e2003wsv-1 en aangezien ik graag gelijke schermen wou hebben (qua grote) moest er nog een 20" komen, maar wel één met een DVI en VGA ingang. Dit zodat ik mijn XBox erop kan aansluiten via VGA en mijn computer via DVI.

Verpakking
Het scherm werd geleverd in een kartonnen doos met daarin piepschuim en het scherm ingepakt in plastic. Meegeleverd werden de DVI, VGA en mini-jack audio kabel en tevens de stroomkabel. Er was bij levering niks kapot gegaan en er waren geen dode pixels.

Ervaringen
Het scherm
Na bijna anderhalf jaar van gebruik zijn er nog steeds geen dode pixels en is er nog niks gebroken. De kleurweergave is erg goed met de fabrieksinstellingen en die heb ook maar zo gelaten, aangezien ik zelf erg weinig af weet van het instellen van monitoren. De kijkhoek van het scherm is erg goed. bij verandering van de kijkhoek is er bijna geen verkleuring merkbaar totdat je zo'n beetje van achter het kijkt. De schermresolutie van 1680x1050 (16x10) is naar mijn mening echt heerlijk op dit formaat ik heb nog niet met groter gewerkt. De resolutie en het formaat maakt het mogelijk om twee pagina's naast elkaar te tonen in Word zonder er heel ver moet worden uitgezoomed. Terwijl het formaat zorgt dat het allemaal leesbaar is.

De speakers
Het geluid wat uit de ingebouwde speakers komt is niet geweldig. De bas-tonen ontbreken duidelijk, maar het is slecht om muziek mee te luisteren. De meeste 2.1 setjes van logitech van 40 euro zijn alleen wel een stuk beter. En ik raad dan ook niet aan om de speakers van het scherm te gebruiken voor het serieus luisteren naar muziek, maar als er niks anders is kan het ermee door.

Al met al is het een erg goede monitor die voor zijn geld een erg goede beeld-kwaliteit biedt. De speakers zijn niet geweldig, maar als er niks anders is kan het ermee door. De kleurweergave is erg goed.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2002WS-1 Zwart?

Je zegt dat de kleurweergave erg goed is, maar is dit onder iedere kijkhoek? Het scherm heeft een TNpaneel, en ik heb eigenlijk nog geen enkele TNmonitor gezien die echt goed kleur weergeeft als je er met een redelijk scherpe hoek naar kijkt. Hoe zit dat bij dit scherm?
Ik heb wat foto's toegevoegd om te laten zien wat ik bedoel er is inderdaad een verandering van kleurweergave als er met een aardig scherpe hoek in wordt gekeken, maar welk persoon kijkt zo nou eigenlijk naar zijn monitor?

[Reactie gewijzigd door is dead 12 op 4 mei 2011 17:08]