Logitech Cordless Desktop LX 700 Review

Joep 9 oktober 2007, 2.162 views

Logitech Cordless Desktop LX 700

Pluspunten

• Veel multimediatoetsen (handig als je ze gebruikt)
  • Optisch
  • Ergonomie muis
  • Solide

Minpunten

• Teveel multimediatoetsen (als je ze niet nodig hebt)
  • Vormgeving (overbevolkt toetsenbord)
  • Ergonomie toetsenbord

Inleiding:
Voordat ik de Logitech Cordless Desktop LX700 kreeg, had ik een 6-jaar-oude sobere beige Logitech. Deze oude desktopset was wel draadloos, maar de muis had een bal. Er hoopte zich dan ook stof op in de muis, waardoor hij na enkele jaren begon te haperen. Hoewel de LX 700 een duidelijk verbetering is op mijn oude set, ben ik kritisch.

Algemeen:
Het nieuwe toetsenbord heeft veel multimediatoetsen. Ik gebruik ze allemaal niet, behalve de volumeknop en het geluid aan/uit-knopje. Daarom had ik het liefst een zeer sober toetsenbord, zoals de Logitech Classic Keyboard, gehad. Het toetsenbord is solide en heeft een afneembare bumper, die net iets te klein is. De ergonomie is redelijk, vanwege de te kleine bumper. Als je van plan bent om er mee te gaan gamen, zou ik de bumper verlengen, want dan heb je meer steun, zeker als je gewend bent aan de wasd-knoppen.

De muis heeft meerdere knopjes en een scrollwiel. Ik gebruik alleen maar de twee gebruikelijke knoppen en het scrollwiel. Verder is de muis optisch, wat zeer belangrijk is als je nog steeds met een balmuis zit te kloten. De ergonomie van de muis vind ik goed. De muis beweegt soepel en hapert niet.

Vormgeving:
De vormgeving is voldoende, omdat het toetsenbord door al die extra knopjes er overbevolkt uitziet. Sommige multimediaknopjes zijn er metaal-achtig uit, maar zijn gemaakt van plastic. Ik vind ze niet mooi.

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit is goed, solide door (zeer) stevig plastic. Niks ratelt.

Drivers en ondersteuning:
Met drivers heb ik geen probleem. Het ding doet het zonder problemen vanaf het begin, maar er werken enkele multimediaknopjes niet bij uitproberen.

Prijs:
De prijs is 65 euro (januari 2007). Naar mijn mening is dit te duur.

Conclusie/eigen mening:
Wil je een draadloze desktopset met een goede optische muis en een sober maar betrouwbaar toetsenbord, koop dan geen desktopset maar de muis en het toetsenbord apart. Vind je de hoeveelheid multimediaknopjes juist prettig, dan is de LX700 een goede aankoop.

Uitgebreide informatie:
Website Logitech

Reden van edit:
Eerste keer:
Verbetering van layout
Uitgebreide informatie toegevoegd
Vormgeving van goed naar voldoende veranderd
Plus- en minpunten aangepast vanwege opmerking blacktarantulaX

Tweede keer:
Foto toegevoegd
Survey-titel aangepast
Typfouten verbeterd

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop LX 700?

Goede servey hoor, maar je zegt aan de ene kant Veel multimediatoetsen (pluspunt) en aan de andere kant ook Te veel multimediatoetsen (minpunt).. Snap ik niet helemaal. Maargoed.
Je hebt gelijk, duidelijk is het niet. Ik zal m'n review aanpassen. De mediaknopjes zijn voor iemand die daar veel gebruik van maakt handig, maar voor iemand die er geen gebruik van maakt staan ze in de weg. Ook vind ik persoonlijk dat het toetsenbord er zonder de mediaknopjes beter zou uitzien. Dat wilde ik duidelijk maken door aan de ene kant veel multimediaknopjes te zetten en door aan de andere kant teveel multimediaknopjes te zetten. Het ligt eraan of je ze gebruikt of niet ;)
Ben het volledig met je conclusie eens. Je hebt meer flexibiliteit in je keuze. Een dure muis met een simpel toetsenbord is voor mij de beste keuze geweest.