TakeMS CardReader 64in1 metal housing black Review

IveauxNewbie 3 mei 2011, 1.189 views

TakeMS CardReader 64in1 metal housing black

Pluspunten

• Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding
  • Plug and Play
  • Goede metalen behuizing

Minpunten

• Verkeerde gegevens; JUSB aansluiting

Heb de cardreader gekocht voor mijn vriendin die het handiger vond om haar SD kaartje van haar camera in de computer te pluggen i.p.v. een USB kabel te gebruiken.

Zelf heb ik de overweging gemaakt omdat; het een zeer uitgebreide cardreader is, en omdat ik nog een slot over had in mijn ouwe windows XP bak. Altijd handig.

Ik kende de connector waarmee de cardreader wordt aangesloten niet:
Het is namelijk geen alledaagse connector: JUSB. Op zich geen ramp, ik had de pin aansluiting al snel gevonden op m;n moederbord. (Zelf zal ik een logischere keuze maken zoals SATA, IDE of om het helemaal simpel te maken een USB aansluiting).

Maar waar het mij om ging is dat het bij de beschrijving gewoonweg niet staat. Erg vreemd, er staat namelijk wel een enorm uitgebreide lijst met wat voor flash geheugen je erin kan steken.

Conclusie:
1. Jammer dat erbij staat dat het de verkeerde connector is, het moet JUSB zijn.
2. Kabeltje van de connector mag iets langer.
3. Verder ben ik ben zeer tevreden met het product, het is plug en play, dus geen software erbij nodig.
4. De metalen behuizing is zeer stevig.

Heb jij ook een TakeMS CardReader 64in1 metal housing black?

Ik snap het probleem niet helemaal. Dit is toch een standaard moederbord USB header?
Wat is er zo vreemd aan die JUSB zoals je die noemt? Het lijkt me gewoon een standaard aansluiting voor een USBheader. Dat plaatje dat je post is standaard USB, zoals het al sinds zo'n beetje de tweede generatie USBheaders te vinden is, een standaard die echt al 10 jaar niet meer is veranderd.
Ik zie dus niet echt wat het probleem is eigenlijk, via IDE dit ding aansluiten gaat sowieso niet, gezien zo'n cardreader van de USBstoragedriver gebruik maakt, iets dat je via IDE misschien enkel gaat lukken met een converter ertussen, waarbij je dan ook weer de issue hebt dat je vrij lastig meerdere apparaten aan 1 IDEaansluiting kan hangen. Via PATA kun je er 2 doen, via SATA 1, tenzij je er een portmultiplier voor gebruikt, en dat is nodeloos kostbaar voor een simpele cardreader.