Seasonic X-760 Review

SpeedingWilly 19 juli 2012, laatste update op 19 juli 2012, 1.691 views

Seasonic X-760

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Degelijkheid
  • EfficiŽnt (80+ gold)

Minpunten

• Duur (kwaliteit kost wat)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Nadat ik toe was aan mijn derde voeding :( (een Zalman 400W en een Antec 550W) nu toch maar eens geÔnvesteerd in een merkvoeding. Niet dat de Zalman en Antec budgetmerken zijn, maar Seasonic is toch net een stap beter. Dit is ook te zien aan de prijs -> 149 euro.

Ik heb ook gelijk maar voor een flink Wattage gekozen met het oog op de toekomst -> 760Watt

Dat de voeding prijzig is, is ook te zien aan de verpakking. De voeding wordt geleverd in een pluche zak en de kabels zitten in een tas. Dit alles is weer in een forse doos verpakt. Al met al een degelijke indruk.

De voeding is modulair opgebouwd, dus alleen de kabels en aansluitingen die je nodig hebt hoef je te gebruiken. Alle kabels zijn voorzien van een sleeve.

Veel gebruikservaring heb ik nog niet, maar na het overlijden van de Antec voeding is mijn PC weer up-and-running met deze nieuwe Seasonic voeding en weer helemaal klaar voor een toekomstige hardware upgrade. :9

Update (19-07-2012):
Inmiddels heb ik wel (veel) gebruikerservaring en ik ben nog steeds heel positief over de voeding. Ik heb een nieuw systeem gebouwd en deze voeding is hier weer voor gebruikt. Erg stil en stabiel. Mijn systeem verbruikt 5W als hij uitstaat. Dit ligt niet primair aan de voeding, maar aan het moederbord en de aangesloten componenten).

Al met al een aanrader! Voor mij geen budgetvoedingen meer!

Heb jij ook een Seasonic X-760?

je hebt koelvermogen niet zo hoog gewardeerd. mag ik vragen waarom?
ik zoek een nieuwe HELE stille voeding van minimaal 500watt.
hij is niet zuinig door het 80+ label, eerder efficiŽnt ;)
Je hebt helemaal gelijk. Is aangepast ;)
Je hebt gelijk, dat is inderdaad iets te negatief.

Ik heb inmiddels wat dagen meer ervaring (:)), en ik heb het idee dat mijn pc ook iets koeler is. De enige echt warme lucht die ik voel, komt van de voeding. De casefans geven iets mindere warme lucht af (dus binnenin de kast is het koeler lijkt me).
ik heb een Seasonic 660 watt gekozen vanwege mijn specs: tweemaal 5850 videokaarten. Die trekken ongeveer 300 watt zonder de rest van het systeem erbij te tellen. ik ben benieuwd naar jouw specs. ook naar enkele foto's.

je mag ook vertellen wat die gold certificaat betekent.
zie deze site: http://www.seasonicusa.com/NEW_X-series_560-660-760-850.htm
en ook graag deze: http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx

heleboel mensen lezen reviews om daarna een product te halen. of beter gezegd, ik doe dat tenminste. voordat ik deze voeding heb gekocht, heb ik de nodige adviezen gevraagd op een forum bij Tweakers.

Succes ermeee.
Mijn specs staan hier:
Specs nieuw Core i7 systeem

Gloednieuw en bloedsnel. De processor en geheugen scoren 7.8 in microsoft benchmark. Grafisch en SDD scoren 7.9. Voor de duidelijkheid, max score is 7.9 in deze benchmark.

Ik ging er van uit dat de 'gemiddelde tweaker' wel weet wat het gold certificaat inhoudt, maar bedankt voor je link.

Mijn systeem gebruikt 80-110Watt in idle mode (met de 670 GTX dus). Onder volle belasting heb ik nog niet getest.
Allemaal gebrabbel, heeft 1 van jullie de moeite genomen om te kijken watvoor kwaliteit jullie 'huisspanning'is.... DEnk je dat ik voor mijn audio voor een 1000watt voedingsstabibilisator 1500euro neer leg omdat de voedingen zo goed zijn??.... :).... Iedreen zeurt over ionstabiele systemen en ze zijn te lui zich daar in te verdiepen. Seasonic is wel de beste, maar kan niets bijzonders aan..... Het blijft kindernivo..... En westlyn.....die seasonic welke ik ook heb, haalt echt geen goede scores met veel storing op de input. Maak dat eerst maar eens in orde.