Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser Review

kite_doc 15 januari 2007, 533 views

Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser

Pluspunten

• Goede ergometrie
  • handige knoppen links met media funtcionaliteit
  • zoom functionaliteit in windows excel, powerpoint etc
  • termometer
  • Rekenmachine die doet t wel altijd!
  • Ziet er mooi uit in de winkel ==> daar ook vooral laten staan hij doet t niet!

Minpunten

• Veel belangrijker dan de positieve kant =!
  • ZEER slechte connectie.
  • Beschouw deze set als een bedraad keyboard dat je nieuw koopt in de winkel waarbij de verkoper na de koop de draad heeft door geknipt!
  • Je hebt een mooi ding maar t werkt niet.
  • iPod zonder batterij, auto zonder benzinetank, brood zonder gist, man zonder vrouw, pen zonder inkt, vuur zonder zuurstof, brug zonder pijlers, computer zonder stroom.. vul maar aan..

Gelukkig kan ik nu weer typen. Dus zal ik snel een poging doen mij hierbij de kritieken aan te sluiten. Al ruim een jaar in het bezit. Grootste probleem is idd de BT connectie. Random disconnecties, alsmede slechte re-connectie battery swamp.
De muis en keyboard zouden met draad een 9 scoren op alle vlakken. Maar de disconnect.. problemen gevolgd door niet re-connecten terwijl mijn BT-dongle met zijn neus tegen het keyboard aan ligt laat je wanhopen naar de tijd van be-drade desktop gear. In he begin kun je een enkele disconnect wel hebben... maar na ruim een jaar gebruik is het een behoorlijk euvel aan het worden. In een dusdanige mate dat het de resterende goede kwaliteit van de set overschaduwd.

Mijn ervaring is dat met name het keyboard problemen heeft, de muis doet het vaak sneller. Ergerlijk om telkens het rode reconnect knopje te moeten indrukken en dan connecting.... voor minuten lang zichtbaar te zien op het display van het keyboard terwijl je hem letterlijk bijna de BT dongle indrukt.. draadje gewenst...

ZEER SLECHTE SUPPORT VAN LOGITECH (vooral zo doorgaan!)

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX5000 Laser?

Waarom heb je het niet gewoon weer bij de winkel ingeruild? Ik heb zelf een Canyon draadloos toetsenbord, koste een tientje, doet het prima, dongle ligt op het bureau, heb sinds ik het voor het eerst genstalleerd heb nooit meer hoeven te re-connecten. Heeft zelfs multimedia keys die ik erg vaak gebruik. Enige nadeel is dat ik in vergelijking met het toetsenbord van m'n laptop wat harder de toetsen moet indrukken, maar dat went. Toetsenborden zijn niet meer zo duur tegenwoordig, dus als dat ding je zo irriteert stuur het rma, en als dat niet meer kan gooi het in de prullebak, zonde om je zo te ergeren aan een slecht functionerend toetsenbord.
Mijn vriend heeft ook de MX5000 en heeft geen last van random disconnects...
brood zonder gist is gewoon te eten hoor.
Inmiddels zijn er nieuwe Setpointdrivers (3.15) voor deze MX5000. Ik heb deze set ook, en heb ook veel ellende gehad. Destijds gebruikte ik de betadrivers (ook 3.15), en nu dus de final. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad, en geen disconnects meer.
Deinstalleer eerst wel alles voordat je nieuwe drivers installeert. Mocht het toch niet werken, neem dan de ingebouwde BT-drivers ipv de Widcomm.
Succes :)
@lllidan: Het setje kostte ongeveer 140 euro, dus even weggooien zou wel heel erg zonde zijn. :o
Ik kan het bericht van AAR bevestigen. Ook ik heb heel veel gescholden op dit bord (zie mijn eerdere survey), maar het lijkt erop of de nieuwe setpoint de problemen eindelijk verhelpt. :9
Ik zeg: lijkt erop omdat ik zolang zoveel problemen heb gehad, dat ik nog even afwacht.

meuktracker: Logitech SetPoint Bluetooth 3.15

Het blijft achterlijk dat logitech zo'n slechte support en drivers heeft gegeven bij dit dure bord. :r