Specificaties 10,1" (1280x800), Android 3.0 , WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver Review

jacob.korf 11 mei 2011, 1.262 views

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver

Pluspunten

• Geluidsarm, wordt niet warm
  • Zeer goede kwaliteit, geen gekraak, uitstekende grip
  • balans (niet het gevoel dat de ene kant zwaarder is dan de andere kant)
  • Uitmuntende prestaties. geen haperingen, alles draait onwaarschijnlijk snel.

Minpunten

• Ondersteuning Honeycomb-specifieke apps (komt goed in toekomst)
  • 3x toepassing gestopt (bugs die komende tijd gefixed gaan worden)
  • Codecs voor video (moboplayer lost meestte op maar niet alles)

Na nu ongeveer 2 weken met de Acer Iconia A500 gewerkt te hebben hierbij mijn mening over de tablet.

Ik was al langer op zoek naar een tablet. Vanaf half vorig jaar stond ik elke keer op de rand om een Archos 101 te kopen, maar doordat de speculaties en meldingen de ronde deden dat Honeycomb op het punt stond van release, heb ik toch gewacht tot er uiteindelijk een degelijke Honeycomb tablet uitkwam.

Mijn keuze was snel gemaakt. Naar mijn mening zijn de Android 2.2 tablet, maar ook iOS 4 niet meer dan grote telefoons wat betreft operating system. Alles wat ik dus op mijn telefoon deed kan dus ook op een dergelijk apparaat. Ik wilde zelf meer een OS wat meer te bieden had dan alleen geupscalede versies van een mobiel OS. Vandaar dat mijn oog viel op Android Honeycomb (3.0). Na 2 weken pre-orderen van de Acer Iconia Tab (de enige die fatsoenlijk leverbaar is op dit moment) uiteindelijk de tablet in huis gekregen. Mijn vreugde kon niet meer stuk.

Na opgestart te hebben zonder enige problemen kwam ik er meteen achter hoe snel en makkelijk honecomb eigenlijk werkt op de A500. Browsen gaat soepel, apps installeren gaat lekker snel en er zijn in tegenstelling tot de Ipad diverse mogelijkheden om allerlei soorten video's af te spelen (afgezien van 1080p, wat in een nieuwe update verholpen moet worden). Websites laden uitermate snel, wat mij eigenlijk verbaasde aangezien Flash best veel cpu / gpu gebruik kan slurpen.
Verder diverse spelletjes geïnstalleerd (tegra market, wat er gelikt uitziet) die eruit zien als desktop spellen maar dan in een tablet (prachtige graphics).

Ook wat betreft emulators heeft deze tablet geen moeite, heb nu N64oid draaien met super mario world, wat goeie herinneringen opleverde. Ben nog wel aan het uitvogelen hoe ik een PSX emulator aan de praat.

Hardware:
Tablet maakt geen geluid, en wordt niet warm. Ook bij langdurig gebruik (3 tot 4 uur achter elkaar) geen warmte bespeurd. Verder voelt de tablet sterk aan en heb goede grip. Tevens nog geen krakende onderdelen meegemaakt. Wel kan ik voelen dat de tablet 700 gram weegt, wat ik niet echt als storend ervaar. Wat ook een positief punt is het geluid wat zeer goed te noemen is.

<Update met extra infor volgt morgen>

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver?

Misschien puntjes voor verbetering:

Hoelang duurt het opstarten?
Een paar foto's misschien?
In de Negatieve eigenschappen staat dat "3x toepassing gestopt".
Is het driemaal dezelfde toepassing? en zo ja: welke is dat dan.
Het gebruik van kopjes.

Verder vindt ik het een nette review.

edit:typo

[Reactie gewijzigd door Tripple20 op 11 mei 2011 22:14]

Ik zou graag willen weten wat de kwaliteit is van de camera. Natuurlijk liggen de verwachtingen niet al hoog, maar is het bijvoorbeeld te vergelijken met een smartphone?

Dit is namelijk moeilijk terug te vinden op internet, behalve dan wat specs..

BVD!