Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser Review

superarm17 15 januari 2007, laatste update op 15 januari 2007, 838 views

Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser

Pluspunten

• mooi
  • goed bereik
  • werkt goed
  • multimediatoetsen!

Minpunten

• Setpoint!!

Ik was op zoek naar een draadloze desktopset ter vervanging voor een standaard logitech desktopset. het moest met batterijen, omdat de stroom van mn pc af gaat als ie uit staat en de muis dus niet op zou kunnen laden anders. dus kwam ik uit op de Logitech MX 3000 Laser.

de hele set ziet er goed uit. mooi afgewerkt en goed over nagedacht. wel vind ik dat het snel vies word (vingerafdrukken enz).

De muis licht perfect in de hand. met je duim kan je een volgende en vorige knop indrukken wat geweldig is voor iemand die veel op internet zit. de scroll-knop voelt ook goed aan. er zitten ook zoom knoppen maar die gebruik ik niet. de baterijen gaan redelijk lang mee (2 maanden ongeveer met dagelijks veel gebruik).

Het toetsenbord typt ook heerlijk. nog een reden dat ik voor dit setje heb gekozen waren alle multimediaknoppen. er zitten knoppen op als : volume, vorige, volgende, shuffle en nog veel meer, maar die ga ik niet allemaal beschrijven. hij gaat superlang mee op normale baterijen. heb ze tot nu toe nog niet hoeven te verwisselen en heb deze al ongeveer een half jaar.

over het meegeleverde programma setpoint kan ik kort zijn : slecht!
begrijp me niet verkeerd, het is heel handig om je toetsen in te stellen enz, maar van een grote producent als logiech zou je toch verwachten dat ze een stabiel programma meegeven. niet dus.

Het probleem bij mij is dat het programma regelmatig als ik de pc aanzet gereset is (vooral op het begin, nu in mindere mate). toen besloot ik is naar een oplossing te zoeken op internet en ik was niet de enige. veel mensen hebben hetzelfde probleem, maar er waren ook genoeg mensen die bv hadden dat setpoint constant 100% cpu-gebruik had. en ook mensen waarvan het hele systeem instabiel werd door instalatie van setpoint. toch word er geen nieuwe versie uitgegeven. ik heb erover gemaild naar logitech, maar ze schenen mijn probleem niet te begrijpen en bleven standaard antwoorden geven(heeft u de nieuwste versie wel? heb ik zo'n 3 keer ghad). je zou toch betere service verwachten van zo'n groot bedrijf.

dus alles is goed aan deze set, behalve de software die erbij komt.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser?