OCZ Vertex 2 80GB Review

jantjabo 1 mei 2011, laatste update op 12 mei 2011, 1.281 views

OCZ Vertex 2 80GB

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • zit leuk stickertje bij.
  • 2.5 naar 3.5 adapter zit er bij.

Minpunten

• slechte compatibiliteit.
  • geadverteerde snelheden worden alleen gehaald met comprimeerbare data.

Deze als vervanging voor mijn corsair reactor 60 gb series gekregen daar deze niet meer verkrijgbaar was.Kreeg het pakketje thuis en tot mijn blijdschap zat hier de vertex 2 80 gb in .Wilde al een tijdje deze schijf en kon niet wachten om deze in te bouwen.
Ingebouwd en windows 7 op geinstalleerd.
Na een benchmark met AS ssd kwam ik op sequentieel 165 lezen en 47 mb schrijven ;( .
Alleen atto kwam in de buurt van de geadverteerde waardes.Dus ik moet helaas de mening delen van de 1e review van dit product hierboven.Verder laad windows volgens bootracer in 17 seconden ten opzichte van 28 seconde met mijn wd caviar black in raid 0 ,dus wel degelijk een heel stuk sneller.
Ik liet de benchmarks dus voor wat het was en ging genieten van een snelle pc.
Totdat deze op dag 2 niet meer boote vanaf de SSD.Ineens niet meer herkend werd in Windows en na verandering van de sata poort weer wel.Alles leek weer even goed maar daarna niet meer.
Het lijkt erop dat mijn moederbord niet compatibel is of de ssd stuk is gegaan,Daar ik zonder problemen 6 maanden mijn corsair SSD heb gebruikt en deze soortgelijke problemen begon te vertonen.
Nu gaat deze SSD terug of verkoop ik deze en ga ik voor een socket 1155 moederbord aangzien dat een wat betere uitgave lijkt voor mij.
UPDATE: 4-5-2011
inmiddels een msi p67-gd65(b3) met i7 2600k aangeschaft en voor alsnog werkt deze nu bijna 1 dag met de vertex 2 erin en geeft een 7.8 in windows index!Schijf is dik in orde dus.

Heb jij ook een OCZ Vertex 2 80GB?

Het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon een defect exemplaar hebt. Je kunt het ding altijd eens RMAen.
Verder zou je eens kunnen kijken of de firmware van je controller wel up to date is, ik meen me te herinneren dat er wat issues waren met de ICH icm een Vertex
ik heb soort gelijk probleem gehad met de 60GB, linux vond niets, windows niet, dus terug gegaan naar de winkel en een nieuwe gekregen.
"165 lezen en 47 mb schrijven " Da's niet normaal. Geeft je al recht op RMA.
had nieuwste firmware direct erop gedaan na de problemen.Na een beetje googlen kwam ik erachter dat ongeveer hetzelfde werd gehaald bij anderen.Alleen atto geeft de geadverteerde snelheden helaas.
Nu na een nieuwe moederbord nog steeds dezelfde snelheid met as SSD.Mijn corsair ssd gaf daar 245/210 maar slechts een 6.8 in windows prestatie index.Nu lijkt theoretisch gezien de corsair sneller maar in de praktijk wint de vertex ruim dus ,mede door de nieuwe sandforce controller??
bootracer 5 seconden sneller booten en afsluiten is in een flits gebeurd.